BUP-samtal- Äntligen!

ÄNTLIGEN- kontakt med BUP!
Och tydligen [ja, jag vet att det kanske bara var något hon skyllde på men änsålänge godtar jag det som en ursäkt] hade hon satt upp mig på en telefontid igår kl.13.15 men att jag aldrig fått reda på den tiden, som tur är var jag hemma igår när hon ringde...

Iallafall så verkade vår BUP-personM [BUP-M] jättebra, hon var enkel att prata med och hade många bra synpunkter- dessutom verkade hon ha skinn-på-näsan vilket verkar behövas i den här djungeln!

När jag tog upp problemaktiken kring dagis önskan att han ska stanna hos dem ett år till och vad som var deras anledning till det [anledningar Ni kan läsa om här!] så frågade hon om de hade presenterat någon plan för hur de ska hjälpa honom med dessa saker och om de verkligen anser att detta verkligen är en anledning att stanna kvar... Någon planering för hur E ska få hjälp har jag inte sett och jag tror inte någon sådan har upprättats- och precis som BUP-M sa så hjälper det ju inte att han stannar på dagis om de inte har en välutarbetat och fungerande plan för hur de ska hjälpa honom...

Så nu ska ett möte planeras in i januari, där både skolan, rektor, dagispersonal, BUP-M och jag ska vara med- dessutom ska jag och BUP-M träffas lite tidigare så vi hinner prata-ihop-oss innan...

Så just nu känns det som vi kommit en bit på vägen, att vi kommer få hjälpen jag efterlyst men det kommer fortfarande bli en kamp men tillsammans med BUP-M känns den lite enklare...


Kommentarer
Postat av: Anna

Va skönt att du äntligen fick kontakt med BUP och att ni kan slå era kloka huvuden ihop innan ni ska träffa dagispersonalen m.fl.. Lycka till!

2010-12-07 @ 14:12:16
URL: http://jagochpyret.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad skönt att du äntligen fått kontakt med bup nu!

Och hon vetkar ju vara riktigt bra som du beskriver,

vet vad det handlar om.

Kramar

2010-12-07 @ 14:15:28
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Lisa

Vad skönt!! Hoppas att det sätter lite fart på alltihop nu då!

2010-12-07 @ 15:19:10
URL: http://www.lisabogren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0