Nätshopping!

Har ägnat senaste timmen åt just NÄTSHOPPING!
Men idag har det inte handlats några snygga OddMolly-tunikor eller några intressanta böcker eller parfymer
utan idag har jag SHOPPAT NYTT ÖVNINGSMATERIAL TILL E...inte så rolig shopping och extremt dyr men ack så nödvändig!





Materialet som jag beställt kommer från Lycko.se och är egentligen en sida bättre anpassad för Förskolor & Skolor dels då priserna är exkl.moms [vilket man enligt svensk lag inte använda om man rikta sig mot privatpersoner] & dels för att frakten är dyr [ca. 150kr] men det finns jättebra material och det är en lättförstålig sida med massa exempel på hur materialet skall användas samt tips & idéer på användningsområden-
dessutom är sidan uppbyggd enligt de ämnen som finns i skolan så det är enkelt att navigera sidan som beställare!
Enda minuset, förutom fraktkostanden är att man som privatperson måste betala med kort direkt då fakturabetalning endast är för företag & mynidgheter.

Men, som sagt, en jättebra sida och idag beställde jag material från ämnena Svenska & Mattematik samt en kategori som heter just "skolförberedande"...

Hoppas Han kommer tycka om det
, E's dagliga övningar underlättas enormt mycket om det är saker/material som han tycker om!
Dessutom beställde jag över 200 glittriga guldstjärnor & en liten betygsbok att klistar dem i...allt för att öka motivationen!




Kommentarer
Postat av: Fröken M

Själv har jag varit och spenderat närmare en tusing på mat på willys - inte heller det roligaste att lägga pengar på men nu kan jag i alla fall inte skylla på att det är tomt i kylen så att jag inte har lagat mat... 2011 ska jag äta hemlagat minst 5 dagar i veckan ;) kram

2011-01-02 @ 17:54:37
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Tack för tipset! Skickar det vidare till vår förskola :)

2011-01-02 @ 19:29:08
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Sofie

lycko är jättebra men som sagt mycket dyrt, man kan göra väldigt mycket bra material själv med hjälp av en dator, skrivare lamineringsmaskin och karborre.



Vi gör väldigt mycket själva på jobbet både i matte, svenska och engelska men även jobb om färger, veckodagar och sorteringsjobb. Ett litet tips för att öka motivationen är att tex göra ett jobb i matte med figurer som E gillar man kan tex räkna kalle anka figurer el liknande



Ett annat tips är att du kan försöka få dataprogrammet Inprint som hjälpmedel till E, ett dyrt men fantastiskt bildprogram där det är väldigt lätt att själv göra både övningar, socialberättelser eller scheman

2011-01-02 @ 22:22:18
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0