MammaMorransSanning 8



Tjejer som inte hjälper andra tjejer hamnar inte i himlen!

Varför är det alltid så, att tjejer sänker tjejer?
Att de flesta tjejer pratar skit om andra och att många tar minsta tillfäller i akt att trampa på någon?

Jag brukar dagligen läsa BlondinBellasBlogg, en otroligt driven och duktig tjej som tar för sig och som [verkade] stå på alla tjejers sida!

Antar att det är fler som läst hennes blogg, och som kommer ihåg att förra sommaren blev hon antastad av någon äckelgubbe när hon var i Italien(?) på semester- det hela blåstes upp i media och hon skrev själv om det på sin blogg, hon mådde dåligt över det som hänt [såklart!] och skrev debattinlägg, krönikor och blogginlägg om hur tjejer ska kunna gå klädda hur de vill utan att bli antastade och att tjejer ska få bli hur fulla som helst utan att riskera livet- och jag kan inte annat än att hålla med om allt hon skrev!

Nu, igår, läste jag en intervju med henne från Nyheter24 där hon får frågan vad hon tycker om Julian Assange och hennes svar är minst sagt förvånande:

– Han är en hjälte! Fantastisk. Det skulle vara så tråkigt om det var sant (sexbrottsanklagelserna i Sverige, reds anm) och idiotiskt av honom. För mig är fri information jätteviktigt, jag tycker att han borde få Nobels fredspris.

Min teori är att folk försöker sätta dit honom för de här våldtäkterna. Att säga som tjej att man har blivit våldtagen, och att det finns vissa som ifrågasätter det är jättehemskt. Men ändå - jag tror inte att han gjort det. Det finns en stor risk att det inte stämmer. Anklagelserna mot honom kom så fruktansvärt lägligt. Det behövs fler som vågar sätta ner foten, som Julian Assange, som vågar berätta sanningen.

What?

När en man på krogen i Italien "stoppade-in-två-fingar" i BlondinBella så var det så fruktansvärt [vilket det självklart var!] men när en man är anklagad för våldtäkt [visserligen "bara" anklagad] då är det en konspiration och inget som kan vara sant då anklagelserna kom i "lägligt i tid" ???

Sen är det klart att han är inte dömd för de här våldtäkterna men jag tycker ändå inte BlondinBella ska uttala sig på det viset om något som hon faktiskt inte vet någonting alls om!

Skäms!


Kommentarer
Postat av: Linda aka Tokmorsan

Dumt av henne tycker jag med!



Jag läser inte hennes blogg alls då jag finner den rätt ointressant.



Har aldrig förstått detta med att tjejer sänker andra tjejer. SÅ förbannat dumt bara!

2011-01-12 @ 23:46:03
URL: http://tokmorsangbg.devote.se/
Postat av: virris

bra skrivet!!!!

2011-01-13 @ 10:33:55
URL: http://www.virrisbyvirris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0