MammaMorransSanning 6


Jag hatar [hatar är ett starkt ord men jag gör faktiskt det, inte personen men deras handling!] alla som kör fort på vår gata!
Vi bor på en gata med 22st hus
, vilket gör det till en ganska lång gata- vårt hus är tyvärr placerat som nr8, vilket betyder att vi bor mitt på gatan- tydligen där de flesta tycker det är helt okej att hålla alltför hög hastighet!

Det faller sig nog naturligt för folk utan hjärna att man håller högst fart just i mitten av en ganska lång raksträcka... När jag bodde här förut [jag växta upp i samma hus som vi numer bor i] så körde alla jätteförsiktigt, alla visade hänsyn och alla tog ansvar för barnens säkerhet... Men nu, när nästan alla hus bytt ägare, så har det flyttat in nonchalanta, IQ-befriade människor och som dessutom umgås med nonchalanta idioter som inte alls bryr sig om att det bor barn efter gatan...

Det värsta är att de som kör fort gör det utanför vårt hus men när de närmar sig sitt eget hus
[och därmed sina egna barn] så kör de jättesakta- betyder det att de struntar i mina barn med är rädda om sina?!
Antagligen...

Och visst, gatan är ingen lekplats men- barn smiter, barn har kompisar som bor på andra sidan gatan och barn ska gå till skolan...

Jag ska, i helgen, vara en riktig surkärring och åka och köpa en såndär "kör sakta, lekande barn-skylt" och ställa ut...men frågan är om fartdårarna ens är läskunniga?!

[Och om någon nu skulle läsa det här och känna sig träffad eller anklagad så fråga bara Er själva "Kör jag så fort att jag inte skulle hinna bromsa ifall ett barn sprang ut på vägen?" Om Du svara ja...Bra, då är det DIG jag skriver om, annars- keep moving on!]

Kommentarer
Postat av: Fru Hurtig

Vi bör liksom lite för oss själva, efter en sväng på väg bort mot ett område och utanför oss tar alla sats... Förstår precis hur du känner.

ha en fin helg, kram

2011-01-07 @ 13:11:58
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com
Postat av: Tova

usch vad läskigt!! vi bor också vid en väldigt trafikerad gata, och en av Stockholms värsta korsningar.... inte roligt alls, speciellt med barn...:/

2011-01-07 @ 16:46:55
URL: http://trasslet.se
Postat av: Linda

Jag tycker inte man kör fort i närheten av hus så där punkt slut!

2011-01-07 @ 17:10:19
URL: http://www.linda.mustica.se
Postat av: Sofie

lika dant här, vi bor dock precis efter en skarp kurva, med mycket dålig sikt, konstigt nog verkar många tycka att det är en smart idee att gasa på just i den kurvan. Nu när det är halt är det extra roligt eftersom man då förlorar kontrollen över bilen och sladdar över hela gatan.



Helt otroligt att det inte hänt någon olycka än.

2011-01-07 @ 17:31:39
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Annica Lundgren

Bra skrivet.... det finns såna även här i södertälje nära oss jag blir galen på dem....

2011-01-07 @ 18:13:23
URL: http://pinkladyw595.blogspot.com
Postat av: Popprinsessan

Känner igen det där. Vi har ändå ganska många som parkerar sina bilar på gatan vilket gör att sikten är ännu sämre, men inte sjutton håller alla farten låg trots det. Tror inte att folk tänker helt enkelt.



Känner igen det där med boandet :-) Har cirkus 59 dagar kvar och har redan börjat tänka på vad jag ska packa med mig - något som jag inte alls tänkte på inför första graviditeten ;-)



Hoppas att ni har en trevlig kväll med grannarna!

Postat av: Linda Olsson

Bra skrivet! Jag håller helt och fullt med dig! Idioter!



Kram

2011-01-07 @ 20:09:37
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är onödigt lätt att köra för fort. Inte medvetet men rätt vad det är så ligger man över hastighetsgränsen, även om det kanske inte är mycket. Men man måste ta sitt ansvar, se till väglag m.m. för det händer så otroligt mycket med både bil och människor vid krock även i väldigt låga hastigheter. Man borde vara mer medveten och uppmärksam när man kör och inte gasa på i gammal vana liksom. Det sitter ju i allmänna förnuftet att man tar det lugnt i bostadsområden och liknande!

2011-01-08 @ 11:13:17
URL: http://lillaunderbara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0