Godmorgon ny vecka!

Här hemma startade dagen tidigt IGEN!
De tre senaste dagarna har LillaA vaknat innan 5!!!
Vad har hänt med vår LillTjej?!
När jag hör första lite svaga "Mamma?" så tror jag att det är en [mar]dröm... Men när den lilla rösten fortsätter och för varje "Mamma" så ökar volymen för att tillslut hamna precis under decibelgränsen som spränger ljudvallar...så är det bara att gå upp!

Imorse, när jag slet för att ens orka ställa mig upp och gå de få stegen fram till LillaA's säng så fattade jag ett beslut- ett helt felaktigt beslut, ett beslut som kan få förödande konsekvenser och som jag lovat mig själv att aldrig fatta... Men precis där och då, i trötthetsdimman kändes det som en bra idé att lyfta över LillaA till mig i min säng och den somna om- vilket både jag och LillaA gjorde och vi låg och snarkade ända fram tills klockan var 07.15!

Men jag vaknade med ett sting av dåligt samvete och nu sitter jag här och funderar på om jag imorse startade en ny LillaA-trend och oroa mig för hur det ska fungera när bebisen kommer...
Som Ni vet, så är jag en person som kan oroa mig för allt och inget, jag hittar minsta lilla sak att oroa mig för och sen ältar jag det fram och tillbaka tills jag blir snurrig i huvudet och N säger till mig att sluta!
Och då börjar jag leta efter något nytt att oroa mig för...

Dagen idag ska iallafall spenderas hos Mamma, för här trillar snart diverse hantverkare in genom dörren- och för att vår Plattsättare, Målare och Elektriker ska få jobba ifred är det nog lika bra att vi inte är hemma...

Hoppas alla får en fin start på veckan!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Är också en expert på att oroa mi för allt, oftast i onödan ;)

Vår son kommer över vissa nätter och mornar till oss. Vet inte om det är för att han drömt eller så, eller bara för att han tycker det är mysigt.

Är ju inte så länge de tycker det är så mysigt, sedan är det svårt att somna om efter en mardröm.

Men har man flera barn, så resonerar man säkert annorlunda ;)

2011-01-17 @ 16:16:25
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Cissi

Cassandra har också vaknar vid den tiden ett fåtal gånger men vi ger henne välling då så somnar hon om direkt. För vi har insett att hon vaknar inte vid den tiden om hon inte är hungrig. Kan ju vara värt att prova att ge lilla A välling? Om ni vill, det är ju upp till er. Men så här har vi löst det hos oss.

2011-01-17 @ 18:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0