Två kejsarsnitt...

Jag har blivit snittat två gånger, alltså med båda barnen- första gången pga förlossningsrädsla & andra gången pga komplikationer (jag är mycket medveten om att det finns de som är emot kejsarsnitt pga förlossningsrädsla men det är inte det inlägget handlar om så de kommentarerna hoppas jag slippa...) när jag frågade i vilken vecka det blir snitt den här gången fick jag till svar "Blir det beslutat om snitt så blir det i v36-38"

Jag trodde det alltid blev snitt den tredje gången?

Ringde till förlossningen och pratade med en BM, och samtidigt som jag gjorde mitt RUL så tittade de på hur snittena läkt och konstaterade att jag "kan föda vaginalt utan större risk för att livmodern spricker"

När jag frågade vad "större risk" innebär sa de att det är sällan en livmoder spricker helt utan man hinner alltid söva och snitta om det skulle hända men att det säkert inte händer...

Min fråga- är det någon som gjort två snitt och sen fött vaginalt den tredje gången?
Eller om Ni känner någon som gjort det...?

Jag vill gärna föda vaginalt, jag har mått kanon efter snitten och tycker det har varit fantstiska upplevelser men jag skulle ändå vilja känna känslan av en förlossning...om Ni förstår vad jag menar...dessutom är man ju mer rörlig efter en vaginal förlossning (oftast) vilket kan vara bra med tanke på att LillaA är såpass liten och så får man ju inte lyfta tungt på 6-8 veckor efter ett snitt.
Men jag vill ju heller inte ligga på förlossningen med tanken på att livmodern spricker nog snart...

Dessutom fick jag tid för samtal om hur allt ska ske i v34- härligt!
Jag vill veta NU!


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Fy för kaffe utan mjölk, men i brist på annat duger det oxå :) Kram

2010-10-12 @ 11:44:04
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&Viggo] - Vinn löshår&leksakståg

Oj visste inte ens att livmodern kunde spricka :S Därimot trodde jag att manbara "kunde" göra två snitt? För att det blir så mycker ärrvävand eller nå sånt? :)

2010-10-12 @ 16:27:57
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Hmm, är inte så insatt i frågan men vad jag har hört så är det som du skriver - att har man blivit snittad två gånger så ska det vara så även tredje gången. Jag hoppas det löser sig på bäta sätt för dig!

2010-10-12 @ 18:08:09
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Madde

Mina två första kom vaginalt och det tredje kom med snitt pga säte. Min f.d sambo var rädd att lillebror skulle fastna med huvudet på vägen ut så vi valde snitt eftersom vändningsförsöket inte fungerade. Nu skall nr 4 komma i januari och har vi tur och hon ligger med huvudet nedåt så blir det vaginalt. Efter mitt snitt så har jag haft problem med krämpor i magen och avdomningar sedan 2006. Märker mycket nu när magen växer att det värker mer än de andra graviditeterna.

2010-10-12 @ 19:13:40
URL: http://framtidsplaner.blogg.se/
Postat av: Therese

Personligen så skulle jag inte vilja missa en "riktig" fölossning så barnmorskan vet nog bäst. Jag tyckte det var en cool upplevelse att föda vainalt inte alls ont och jobbigt snarare tvärt om. Men jag förstår att man upplever allt olika. Ha en fin kväll!

2010-10-12 @ 19:25:19
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj vad förvånad jag blir av ditt inlägg, alltså om den delen att du ev kommer få föda vaginalt. Jag har också gjort två snitt och har fått höra att det inte blir någon vaginal förlossning för mig. Känner precis som du att jag gärna vill föda "normalt" någon gång samtidigt om jag ej vill oroa mig för att livmodern brister. Blir spännande att höra vad du får för besked!!

2010-10-12 @ 21:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0