Storhandling

Nyss hemkommen från IcaMaxi- om vanliga familjer storhandlar på söndagar vet jag inte vad vi ska kalla det vi gjort?
Efter att ha rensat skafferiet, kylen och frysen från sånt vi inte ska äta (lite sparade vi som jag och N kan äta upp, det kändes tex. onödigt att kasta flera förpackningar fullkornspasta) men trots att vi sparade lite så gapade de flesta hyllor tomma!

Så nu har vi spenderat nästan två timmar på IcaMaxi (och åtskilliga kronor), kollat igenom hyllor, läst innehållsförteckningar och fått råd av butikspersonalen- så nu är vi lite bättre utbildade på vad vi får äta och inte...men det är fortfarande jättesvårt!

Har gjort iordning en matsedel för kommande vecka, ska lägga ut den här i bloggen senare (tänkte att det var bra att göra det varje söndag för att sedan kunna gå tillbaka och få inspiration) men nu, ska det göras något som aldrig gjorts i det här huset förut (eller jo, när mina föräldrarbodde här), nu ska det bakas matbröd!
(recept och bildbevis kommer i ett senare inlägg)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Oojjj, vad det så mycket ni fick rensa ut. Väntar med spänning på att se resultat på matbrödet.

Jag älskar att baka matbröd, tyvärr räcker inte tiden till.

Kramar

Susanne

2010-10-31 @ 17:03:16
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0