Rektor-problem1

...kan lika gärna börja numrera inläggen om just kontakten med E's förskolas rektor...för det verkar bli en lång följetong...tyvärr!

Pratade som sagt med E's rektor idag och hon ville återkomma ang. ett ev möte. Ringde efter det samtalet vidare till komunens ansvarig för Förskolorna och fick prata med en kvinna som hade hand om just detta (otroligt att hamna rätt direkt!) och hon sa att det finns klara direktiv för vad som kan krävas och förväntas av en komunal förskola. Hon tyckte det var konstigt att det inte var en självklarhet att få detta nedskrivet om det krävdes för E's fortsatta utveckling och förskolegång- så imorgon skulle jag ringa hennes administratör och få detta mailat till mig  och sen fick jag även numret till förskolans specialpedagog som man kan be komma ut till förskolan och spendera några dagar med E sedan utvärdera personalens arbete och ge förslag på åtgärder- varför har ingen sagt att den möjligheten finns?
Kanske för att förskolan är rädd för kritik...???
Eller för att de inte vill förändra något...???
(ja, jag vet att jag är extremt negativ och kritisk nu men såhär  känns det...!)

Väntade in i det längsta på att Rektorn skulle ringa och kl.15.50 ringde hon, med andan i halsen, och sa
-Onsdag kl15.00 är det möte- välkommen! *klick*

Så, trots dåligt bemötande så fick jag iallafall mitt möte, på onsdag kl15.00- så jag är nöjd!

Sen återstår det att se vad det mötet ger i slutändan, ska iallafall se till att komma dit väl påläst och väl förberedd!

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så här förberedde jag mig inför möte med rektor nr1.

Utskrift av valda lämpliga delar från skollagen.

Utskrift av den kommunala skolplanen, med överstrykningspenna på viktiga delar.

Block papper och penna och ett jävlar anamma.

Hade även ett läkarutlåtande med, som bla använts till ansökan om vårdbidrag, bla.

PLUS att jag skrev ned våra iaktagelser och funderingar.

Sen gäller det att försöka vara konkret och saklig.

Kräv ett uppföljningsmöte.



LYCKA TILL!!!!

2010-10-25 @ 22:13:59
URL: http://asadhdpappan.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Tror inte alls du är extremt negativ eller kritisk.

Jag tror du är en mamma som bryr sig väldigt mycket!

Och som orkar ställa krav, krav på saker som borde vara helt självklara!!



Ha en go avslutning på måndagen/Kram

(håller en, - eller två, tummar vid mötet...)

2010-10-25 @ 22:39:59
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej!

Ramlade in här av en slump, bra sida du har!

Skolan och kontakten med den är ett vanligt problem, tyvärr!

Men du ska inte behöva sköta det själv.

Jag har inte läst så mycket bakåt på din blogg än, men om en utredning är gjord så är troligen barnhabiliteringen eller bup inblandade. Och du har rätt att ha med dig någon därifrån på möten med skolan.

Jag har haft det i alla år för båda mina barn och det har varit ett ovärderligt stöd för att få förståelse för barnens behov. För tyvärr så är det ibland svårt för lärare och skolledning att se längre än pedagogiken, och då behövs det någon med yrkespondus för att få dem att lyssna.

Många lycka till-kramar!

2010-10-25 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0