Dagens fundering...

Kom precis hem med Barnen, Morfar skjutsade hem oss och hjälpte mig in med alla barn och saker-
det blir en hel del saker när man är på stan med barn... Och då var det ändå inte en enda shoppingkasse som fick följa med hem! Eller, en stor bukett med 20 rosor unnade jag mig själv, så nu ser det fint ut på köksbordet! Färska snittblommor ger verkligen liv åt ett rum, tyvärr är det oftast jättedyrt...
[Sen måste jag erkänna att jag köpte BlondinBellas bok EgoBoost men det tyckte jag var så extremt pinsamt att jag bad att få den inslagen...]

När vi kom hem började E's tjat om att få spela Nintendo DS direkt- vi har som regel att han får spela när jag lagar mat (eller om han har ngn kompis här och de spelar tillsammans), skulle inte mat-regeln finnas skulle han kunna spela dygnets alla timmar...

Han tjatade och tjatade och jag sa konsekvent nej- jag har en envis son men han har även extremt stönig mamma som dessutom är otroligt konsekvent så det blev naturligtvis inget spelande. Det hela slutade med skrik, gråt och en E som låg på badrummsgolvet i 20minuter- därefter kom han ut, bad om förlåtelse, drack ett glas vatten och nu är allt bra igen...det är otroligt hur snabbt humöret kan växla...

Själv blir jag helt slut av dessa kamper så nu landade jag i soffan i 2sekunder för att ladda batterierna...inför nästa kamp, nämligen dusch och hårtvätt!
[Vilket påminner mig om att jag ska ladda batterierna till min kamera så jag kan börja ladda upp kort i bloggen...]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0