Att resa med barn...

...nu är det ju inte så att jag och barnen ska på någon längre resa idag, och jag kan garantera att vi inte kommer komma hem ikväll solbrända och utvilade... Men oavsett trippens längd är det en fruktansvärd mängd prylar som ska med!

Planeringsmänniska som jag är har jag redan packat allt (och lite till, man är väl tjej!) vi kan komma att behöva under dagen, och alla övriga "bra-att-ha-om-utifall-att-saker".

Har packat extrakläder, mat, välling, majskrokar, tvättservetter, handsprit, våtservetter & blöjor, lite leksaker, en bok till E, lite målarsaker, kamera, mobil, pengar, BVC-böcker (jag vet inte varför men jag bär alltid med mig barnens BVC-böcker...nu när jag tänker på det så ska jag nog sluta med det...) och en massa annat!
Har dessutom med ljung som ska planteras på kyrkogården, en spade samt 4liter vatten då mamma upplyste mig att vattnet på kyrkogården stängs av 1oktober- suck!

Ska hämta E efter lunch och så åker vi direkt!

Just nu känns det här som en mindre bra idé men samtidigt så blir det kul att träffa Gammelmormor & Gammelfarfar och även bra övning för E i ett lagom socialt sammanhang!
Jag har även medvetet låtit bli att tala om för honom att jag kommer tidigare och att vi ska åka- enbart för att se hur han reagerar... Jag vill testa så många olika situationer som möjligt innan jag ska träffa vår (hans) handledare på landstinget för att kunna ställa rätt frågor och kunna ge bra och beskrivande svar!

Lär bli en spännande dag...

Och när vi kommer hem ska jag på planeringsmöte för förskolans julfest- jag hoppas på att det finns någon bra pytteliten uppgift som jag kan ansvara för. Jag vågar verkligen inte missa mötet för alla vet ju att de som inte är där alltid får de jobbigaste ansvarsområdena!
(förra året fick en mamma, som inte var där, i uppgift att baka allt fikabröd...för allas trevnad bör inte jag få den uppgiften...)

Hälften av det vi ska ha med oss...

Kommentarer
Postat av: Anonym

ojojoj det blir en fulllastad dag för dig minst sagt .

Glöm inte bort dig själv nu .

kram .

2010-10-13 @ 11:16:40
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: mimmi

Tusen tack för din fina kommentar hos mig :)

Vad är det för kamera du har :)Ja det är mycket att stå i när man har små barn :)

2010-10-13 @ 11:18:43
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Mamma Stina

Men det låter ju supermysigt! Ha det gott så hörs vi senare!

Kram

2010-10-13 @ 11:29:50
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: Tova

Hihi, jag brukar också jämt ha Elliots bvc-journal i väskan... är nog för att försäkra mig själv om att ALDRIG glömma den när det väl är dags ;)



Och apropå resande med barn så ser jag fram emot vår vinterresa till Hong Kong med skräckblandad förtjusning. Hjälp, jag som tyckte resan till GÖTEBORG var jobbig... ;P

2010-10-13 @ 11:48:48
URL: http://trasslet.se
Postat av: Linda

ja det är mycket som ska packas och förberedas när man ska iväg med barn =)

2010-10-13 @ 11:52:14
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0