Mamma till ett annorlunda barn!

Som jag skrev i förra inlägget så är det stundvis jobbigt att vara Mamma åt ett barn som har speciella behov, mycket energi går åt till att få vardagen att fungera. Att, som i E's fall, hinna med övningar (som vi ser verkligen ger resultat) och att lyckas parera blodsockerfall mm.

Var går gränsen för mammarollen och lärarrollen?
Ibland känner jag mig mer som en dagisfröken än som en mamma...

Vart går gränsen för mammarollen och polisrollen?
Ibland känner jag mig mer som en hemmapolis än som en mamma...

Jag vill ha tid att mysa med mina barn, bara sitta i soffan och kramas, låta dem leka, kleta, kladda- sånt som barn gör men som vi sällan har tid med här!
Jag är rädd för hur det kommer bli när bebisen kommer- vem ska ta hand om allt då?
N jobbar jättemycket (vilket behövs för att vi ska ha ngt att leva av) och jag är ensam med barnen både när de vaknar och somnar för natten...
När kommer jag hinna med mammamys-rollen då?
När maten är lagad, tvätten är tvättad, golven är dammsugna och hyllorna dammtorkade...eller aldrig?!

Vad jag vill säga med det här inlägget vet jag inte riktigt- inget egentligen mer än att ibland är det f-n inte lätt att vara mamma!

Kommentarer
Postat av: Melanie

Det är verkligen inte lätt att vara mamma och samtidigt hinna med alla måsten. Men när man har så mkt som du, då får man kanske strunta i tvätten, golven och allt det andra som man ska städa undan, just för att ha tid med mammamys. Man överlever ett gäng dammtussar. Jag är verkligen impad över hur du orkar med allt, jag har fullt upp med ett barn tycker jag. Men jag är ändå sugen på nr två hihi:)



Hur går det med maggen? :-) kram!

2010-11-05 @ 14:03:11
Postat av: Katrin

Jag kan ju bara säga att jag instämmer och då har jag ETT barn.. hur många var det du hade??

Du har inte din mamma/svärmor/syster/svägersa eller liknande i närheten som du kan ta hjälp av? Vi har ju R:s syster som kommer lite då och då efter skolan och leker med Leo så jag hinner få undan det värsta när det samlats på sig.. Det är guld värt!!



Ja visst är det skrämmande vart världen är på väg! Jag avr ju som du när man var 10, inte tusan tänkte man på sex!! Om man ens visste vad det vaR..?



Hoppas du/ni har en fin dag nu

kramkram

2010-11-05 @ 14:42:10
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tycker du gör ett jättebra jobb, av vad som syns i bloggen i alla fall! Du håller ju precis på att greppa allt det här nya med övningar och allt, när ni blir mer vana i dom nya rutinerna ska du se att tiden för att gosa och kramas med dina barn kommer! Kram

2010-11-05 @ 14:52:02
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Ann Catrine

Slagit in ett litet paket till dig,

ska skriva adressen...

Och har lyckats radera det mailet!!

HUR klantig kan man bli!?



Skicka mig adressen igen, så dyker det upp lite läsvärt i lådan på måndag ;-)



Ha en riktigt mysig helg med de dina//Kram

2010-11-05 @ 16:03:05
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Cissi

Nej "det är f-n inte lätt att vara mamma" men tur att det är underbart också för annars skulle man inte orka ;)



Trevlig helg!!!

Kram

2010-11-05 @ 16:47:15
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Susanne

Att vara mamma till ett annorlunda barn kan jag idag se som ett privilegium. Jag vet mycket mer än andra föräldrar, har förståelse varför vissa barn är lite "stökiga", lära andra och sist men inte minst så vill jag gärna dela med mig av mina erfarenheter till andra föräldrar till annorlunda barn (ojjj vilken lång mening). Brukar ibland tänka på de "stökiga" barnen som hamnade i OBS-klass när jag var liten. Tänk om de barnen fått den hjälp man kan få dag, istället fick se sitta en lokal med en lärare utan kunskaper om deras diagnoser.

Ha en trevlig fredagkväll =)

Kramar

Susanne

2010-11-05 @ 16:51:56
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Glömde i mitt tidigare inlägg att säga att du är och kommer i fortsättningen vara en kanonbra mamma. Du kommer att hinna med allt, jag lovar...

Kram igen

2010-11-05 @ 16:53:50
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/
Postat av: Mickan (tävling pågår!)

Jag kan tro att det inte alltid är så lätt... :/ Jag är imponerad av alla mammor faktiskt. Ni gör ett fantastiskt jobb. :)



Ja, det ska jag göra. Vet att jag har sett den förut men jag minns den inte riktigt.

Trevlig helg!

Kram

2010-11-05 @ 17:25:27
URL: http://angel-like.com
Postat av: Matilda

Jag förstår att det inte är enkelt!



2010-11-05 @ 17:29:26
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: sofie

jag som har 1 barn utan särskilda behov kan känna att det är svårt att hinna med allt roligt och mysigt man vill göra med pojken, är man som jag heltidsarbetande och sen har en man med eget företag och jobbar minst 80 timmar i veckan så kan jag känna att den mesta av tiden går åt till alla måsten.



förstår inte hur du fixar det...

2010-11-05 @ 18:08:53
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Mi

Nej det är inte lätt att vara mamma. Kramar!

2010-11-05 @ 18:41:39
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0