Kall om nosen...

...nyss hemkomna efter en frisk [Läs: iskall!] promenad & cykeltur!
När E kom hem, redan vid 10.30 så bestämde vi oss för att traska iväg till BVC och väga/mäta LillaA- kom på imorse att det var en månad sen sist.
Hon går stadigt upp i vikt och växte som Hon skulle, nu väger hon 8545g och det var tydligen helt enligt kurvan- det är skönt att ibland kolla hur hon går upp i vikt iom att jag gör all hennes mat själv är det lite svårt att veta vilken mängd mat man ska ge henne!

Sen var vi in på ICA och handlade middagsmat för ikväll och imorgon-
det fick bli total budgetshopping, för den här månaden är det inte många kronor kvar på lönekontot!



Så dagens spartipsmiddag blir:

Köttgryta med potatis
Grytbitar, Extrapris 68kr/kg
Rotfrukter, 6-8kr/kg [morötter/kålrot/palsternacka/potatis]
Gullök, kostar-typ-inget
Matlagningsgrädde
Buljong
Soja
Salt/Peppar

Kassler-och-Rotfruktsgratäng
Kassler, Extrapris 29kr/kg
Rotfrukter [se ovan]
Gullök
Vitlök
En skvätt grädde
Salt/Peppar

Tillbehör:
Bryn hyvlad/strimlad vitkål [9kr/kg] i smör, slå på lite grädde och
låt koka, krydda med salt/peppar/vitlök
[Det kan även användas istället för potatis/pasta, jättegott och extremt mättande!]


Antagligen sista cykelturen innan vintern


En frusen MammaMorran

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Vad mysigt ni haft det idag=) Jag hoppas inte att det är sista cykelturen på en tid än. Vill inte ha snö...! Avancerad bäddning är det INTE. Filtarna rullas in i överkastet och förpassas till vilande ställning i korvposition under nattetid (och dagtid om L får bestämma). Kuddarna är just nu endast tre till antalet och de slängs upp på sängen på en halv sekund. De är alltid på min sida av sängen för annars hamnar de aldrig på sängen. Japp - jag och N matchar mkt väl med många saker. Kanske borde jag leta på samma ställe som du efter en likasinnad... =) Skönt att du mår bättre idag. Snart somnar jag över datorn. Ska förflytta mig till soffan nu och se Levande begravd (om vi hittar filmen bara...). Jag kommer nog att somna under förtexterna!

2010-11-19 @ 21:49:05
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0