En hemmaonsdag m. barnen!

Som jag tidigare skrivit är E på dagis måndag - onsdag och hemma hos mig torsdag & fredag
men idag är ingen vanlig dag- för det är E-stannar-hemma-för-att-undvika-magsjukan-dag!

Fick igårkväll ett sms av H [som, om möjligt, är ännu räddare för magsjukan än jag är...läs hennes jättebra inlägg om det här!] att det härjar magsjukan på E's dagis...efter lite undersökning på nätet [flera av dagismammoran visade sig ha bloggar] så visade det sig att det var magsjuka på dagis men inte just på E's avdelning...

Men, livrädd som jag är så får han stanna hemma idag- han är ju ändå hemma imorgon och på fredag...

Hur tänker Ni när det gäller just magsjukan?

När vi ändå pratar sjukdom så måste jag passa på och fråga hur Ni gör med vattkoppor?
Smittar Ni Era barn med flit när de är små?

[Vet att jag läste en blogg om en tjej som gjorde det, sen tappade jag tyvärr bort bloggadressen...så läser Du det här får du gärna lämna en kommentar så jag hittar dig igen!]

Just vattkoppor är ju bäst att ha som liten... problemet här hemma är att varken jag eller N har haft vattkoppor som barn- vilket gör att antagligen kommer barnen få ta hand om oss...

Okej, nog om sjukdomar- vi är ju faktiskt inte sjuka utan ska ha en supermysig dag tillsammans!

Julpynt, Jultomtar & Julkatter


Kommentarer
Postat av: carola

åh kan få lite julångest av alla bloggar jag kikar in till...

Ska dock försöka göra lite advent idag jag med.



På fredag ska twinsen får vara hemma och baka med mig, försöker ge dom lite egentid.



Ang ADHD ska jag ev på föreläsning med Erik Donell, skolan hade visst fixat något.

Hoppas så jag får plats.



Stor kram och njut av er dag

2010-11-24 @ 08:28:26
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh jag avskyr magsjukan. Jag får panik bara jag hör talas om den... har någon i min närhet den, även fast jag kanske inte träffat den personen så att jag kunnat blivit smittad, mår jag illa direkt. Super-nojjig! ;)

2010-11-24 @ 08:55:27
URL: http://lillaunderbara.se
Postat av: Mia

När mina barn hade vattkoppor så såg jag inte till att de träffade andra barn med det utan var inte direkt försiktig snarare. Tänk på att det kan vara farligt att få vattkoppor när man är vuxen... har jag för mig i alla fall. Särskillt när man är gravid. Googla på det.

2010-11-24 @ 08:57:35
URL: http://lillaunderbara.se
Postat av: Floosan

Vid magsjuka skulle jag göra likadant ta mitt barn och springa haha, fy fasen det är det värsta jag vet.



Men vattenkoppar såg vi till att dom fick innan det blev för stora. Skönt och ha det avklarat

2010-11-24 @ 09:03:22
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: marlene

God morgon! Har du redan plockat fram adventsljusstakarna? aja baja, inte fuska så där ;-)

Hade jag fått reda på att det gick magsjuka på Johns dagis så hade han också fått stanna hemma. Har du tur så är ju bakterierna borta från dagis när ditt barn väl ska börja gå sen igen.. men fyy magsjuka kan vara långvarigt.. förra året hade John det 3 ggr!!



KRAM

2010-11-24 @ 09:03:40
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad fint, jag tjuvstarta också lite ifredags redan ;)

2010-11-24 @ 09:15:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vid magsjuka gör jag som du, har dom hemma. Om jag kan vill säga. Speciellt om det bara är en dag kvar innan helgen. Det har hänt att jag vänt i dörren på dagis om jag får reda på vid lämning att någon är sjuk...

2010-11-24 @ 10:05:37
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Popprinsessan

Hoppas att ni får en riktigt mysig dag idag! Jag plockade ner adventssakerna från vinden igår för att kolla om jag behöver något nytt. Kanske blir ett litet besök till någon butik senare :-)



L har inte haft vattkoppor ännu och hon blir 5 i feb. Jag hade gärna sett att hon hade fått det (hon är en kliare så det kommer förmodligen att bli tufft när hon väl får det!), men det har känts så fel att smitta henne medvetet och sedan skicka henne till dagis med risk att smitta andra, innan det slår ut liksom. Men å andra sidan har det aldrig varit aktuellt, för varje gång någon vi känt haft vattkoppor så har det varit helt fel period för oss att riskera L att vara sjuk. Tex 2 veckor innan hennes födelsedag, eller 2 veckor innan vi skulle åka utomlands osv.



Det har heller inte gått vattkoppor i L:s grupp på dagis, vissa har kanske haft det tidigare. L går i en utegrupp och de är (peppar, peppar) inte speciellt sjuka i hennes grupp.



Hoppas verkligen att ni slipper magsjuka och får en härlig vecka istället!

Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Jag bryr mig inte alls om vad som går på dagis faktiskt. Börjar nästan tro att Leo är immun mot vinterkräksjuka faktiskt. Förra vintern tror jag det gick säkert 5 omgångar med kräksjuka på dagis, Leo gick som vanligt men blev inte sjuk en enda gång! Alla våra grannar låg också i det, men inte vi :P



Kanske inte ska skryta för mycket om det för då ligger vi väl snart allihopa :P



Det där med vattkoppor har jag inte ens tänkt på, känns "taskigt" att smitta sina barn med flit faktiskt. Men vill vi så kan vi passa på nu för min mamma har just åkt på Borelia :(

2010-11-24 @ 20:26:21
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0