Det här var ovanligt lätt...

...åkte in till läkarhuset i stan och kom fram igodtid, trots att en lastbil vält över ena väghalvan precis minuterna innan vi kom... Hann leka lite i väntrummet, vilket var ett måste förklarade E här på morgonen- att han hann och leka!
Så i 20 minuter lagades det mat, spelades foosball (eller vad det där spelet heter med alla gubbar på rad?) och vi hann med en snabbt parti Fia med knuff- sen kom doktornAnna och hämtade oss. 

Väl inne i rummet svarade E på alla doktorns frågor jättebra, han beskrev hur han kände i magen och hans berättade hur gammal LillaA var och på vilket dagis han gick- han hann även med att berätta om dagiskompisen G som igår hade sagt att E var dum och gjort 1000 nålar på honom, dessutom bad han doktorn att ringde till G och säga att han borde vara snäll, för annars får man bo på sjukhus...

Sen var det dags för undersökning men jag hade med E's NintendoDS som back-up så under hela undersökningen så spelade han och var så nöjd- sen var det dags för blodprov i armen så då skull han få någon bedöving på armen först men det ville han absolut inte så de fick sticka honom utan beövningssalva men det gick jättebra!
Han har extremt hög smärttröskel E, och det har tydligen med hans diagnoser att göra men det är ju iallafall en positiv symptom...!

Nu ska jag göra matlådor till N och frysa in...är så trött att jag är gråtfärdig- den som sa att man bör prioritera en gemensam frukost istället för extra sömn borde skjutas!

E leker i väntrummet

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej hej!

Kollar in lite snabbt , kommer dock att dyka in här ikväll igen när jag har mera tid. Verkar vara en jätte intressant blogg.

Helt sant att man måste ha en massa kläder, för den dära tvättkorgen tycks aldrig bli tom.

Kram

2010-11-16 @ 17:12:50
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

Jag jobbar med psykiatrins juridik och många av mina klienter har dubbeldiagnoser med ADHD eller Aspbergers i botten. Jag tror jag förstår lite hur jobbigt det kan vara för dig, men jag är alldeles övertygad om att du är en fantastisk mamma och med rätt verktyg reder ut dom "vägbulor" som uppstår :-D

Trevligt att du tittade in hos mig :-)

2010-11-16 @ 17:42:22
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: W- ung 3 barnsmamma & fotograf

Vad duktig han är (: skönt att barnen kan berätta själva vad som är fel m.m istället för att vi föräldrar ska behöva gissa och fundera. :)



ja det är inte roligt , men det är ju som sagt väldigt tätt. :/

kramar

2010-11-16 @ 18:37:20
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

I åtta år har jag företrätt personer med psykiatriska funktionsnedsättningar inför myndigheter, sjukvård, i rättssak mm. Min tjänst är gratis och jag jobbar på uppdrag av klienterna, har fullständig sekretess och står således på min klients sida som ett slags språkrör.

Vi är ca 300 i landet som jobbar med detta och det är en ganska ny yrkesgrupp (kom till i samband med psykiatrireformen). Jag jobbar relationsnära, med kontinuitet och under längre tid och ser till att klienterna får de insatser de har laglig rätt till!

2010-11-16 @ 21:20:57
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Susanne

Åhhh, Vad duktig E är. Du är en fantastisk mamma, som verkligen tar dig tid =)

2010-11-16 @ 22:22:16
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0