Att samla kraft...

...vem har tid med det- höll jag på att skriva...!

Fick en kommentar från en bloggläsare, som avslutade med att skriva att Hon samlade kraft i stallet och frågade vart jag gjorde det samma...

Och jag har nu funderat på den frågan ett par dagar... Verkligen funderat faktiskt!
Och tyvärr kom jag mest på saker som jag gjorde förr som gav mig nu energi...men inget av de sakerna gör jag idag!

Förr fick jag ny energi av att;
- Jogga i skogen med H, vilket jag verkligen hoppas vi kommer börja med igen efter att Mini-i-magen kommit ut...
- Fikade/lunchade/åt middag med Vännerna
- Tog en lång promenad med Hårdrock i öronen
- Åkte hem till Mamma & Pappa och sovmiddag på deras soffa

Sånt jag gör idag, som liknar försök till att få ny energi;
- Åker till Bergvik och storhandlar utan barnen
- Städar
- Åker en sväng i bilen utan mål, vilket händer extremt sällan och det kan nog mer kallas "verklighetsflykt" än att samla ny energi...

Egentligen är det enda jag känner, som jag fortfarande gör helt för min egen skull, är de snabbfikor som jag och GrannenH har en gång/några gånger i veckan- där vi pratar om allt mellan himmel och jord...sen att den nyvunna energin även kanske kommer från det enormt starka kaffet vi dricker är ju en annan sak...hur som helst, det får mig att få ny energi!

I övrigt vet jag inte...
Hmm, jag ska nog fundera lite mer och återkommer...kanske borde jag avsätta lite tid till ny-energitid i veckan?

Så min fråga- vad gör Ni för att samla ny kraft?

Kommentarer
Postat av: Ote

Härom kvällen när jag kände att jag höll på att gå sönder utav trötthet, ledsenhet m.m tog jag med min Aladdin chokladask och satte mig i bilen nån timme och andades ut.

Kram Ote

2010-11-16 @ 15:29:56
URL: http://radhusfruar.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Du borde nog hitta en mer kraftgivande källa än våra små kaffestunder! Alternativt att jag börjar göra små teman de gånger som vi dricker kaffet här. Kanske finns det någon som vill sposnra med 30 minuters nackmassage eller en snabbhealing eller något annat givande... Ska kolla upp detta inom kort! Och nej - jag kan inte va allvarlig. Totaly trött! Tog fem minuter för mig att förstå att det var vinkade du gjorde innan:S

2010-11-16 @ 15:50:08
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag tycker att ett bad är ett underbart sätt att samla lite kraft på. Helst ska man ha något lyxigt bubbel att hälla i och sen bara ligga där och plaska eller läsa en ny tidning tills man ser ut som ett russin. Om det inte var för två bindgalna katter skulle jag tända några doftljus i badrummet också, men det får jag lämna till dem som inte riskerar ett nedbrunnet hem då :) Kram.

2010-11-16 @ 16:06:43
URL: http://knattifnatt.blogspot.com
Postat av: petra

Oj det var en svår fråga. Tror att jag samlar kraft när jag lägger mig på kvällen ibland i lugn o ro och läser en bok. Fast ja, man skulle nog behöva mer sådant. Men när ska man hinna?

2010-11-16 @ 17:14:52
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Mamma Johanna-Livet på Limhamn

En lång promenad på egen hand, ner till havet. Gärna när det blåser så att man blir riktigt genomblåst o det känns som att all dålig energi flyger bort! Ett bad i mörkt badrum med tända ljus. Eller så läser jag en bok som får mig att skratta, inte de vanliga deppböckerna jag brukar ägna mig åt. =)Hoppas du hittar något nytt som passar dig så att du har knep att ta till när dagarna känns tunga. Kram =)

2010-11-16 @ 20:34:21
URL: http://www.metrobloggen.se/johannaolinnea
Postat av: Caroline

Egentid ger energi, det är något vi alla mammor måste unna oss.

Ibland kan jag tycka det kan räcka med att städa huset, när övriga familjen inte är hemma, med hög musik på.

Andra gånger krävs det mera. Att man åker iväg och gör något som den person man var innan man fick barn. Jag valde att hälsa på en vän i staden söderöver. Vi bokade standup comedy + middag och shoppade sedan dagen efter inann det var dags att åka hem till familjen.



Ha en fin onsdag!

2010-11-17 @ 00:48:58
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0