Yr-i-bollen...

Vaknade imorse och kände mig helsnurrig, vimmelkanting eller möjligen som jag druckit en flaska vin alldeles för snabbt [den känslan kommer jag dock inte riktigt ihåg längre...för det var sååå längesen!] men när jag skulle dra på mig mina tofflor så föll jag nästan i backen...
Snubblade ner för trappen och hällde i mig ett par glas juice och därefter känns det bättre- blodsockerfall kanske?

Nu sover LillaA sin förmiddagsnap och jag har pladdrat bort en halvtimme i telefonen med en Mamma-till-ett-barn-på-E's-dagis och nu landade jag här framför datorn!

Ikväll är det luciafest på E's dagis, pratade nyss med hans dagisfröken som hade förmaningar och sa att "om E blir störande så måste Du direkt lyfta ut honom, och då kommer han börja skrika men det är bara att lyfta ut honom för han får inte förstöra för de andra barnen"...

Och visst, jag tycker det är rätt, de andra barnen har övat och tar det säkert på största allvar och E ska inte förstöra luciatåget för dem MEN- det skär i mammahjärtat och jag ber verkligen för att det ska gå bra för honom! Han ser framemot luciatåget, att få ha sin fina Pepparkaksdräkt och han har övat sångerna både här hemma så flitigt den senaste veckan... Och sen kanske han inte får vara med!
Det kommer verkligen göra honom ledsen...att inte få stå därframme, sjunga och göra de tillhörande rörelserna...

När jag frågade om ingen dagisfröken kunde sitta vid honom och hjälpa honom så skulle de försöka men att de hade som policy att när föräldrarna är med så är barnen vårt ansvar...men jag tycker kanske att de kunde göra ett undantag...

Snälla, håll tummarna för att det kommer gå bra för min LillaGrabb ikväll!

Min fina, fina LillaPepparkaka


Kommentarer
Postat av: Erika

tack, ja det var urmysigt :-) hoppas ni får en bra dag! kram kram

2010-12-07 @ 11:26:38
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller tummarna för att E kommer ha en bra Lucia-kväll på dagis!!!

Kram Anna

2010-12-07 @ 11:45:19
URL: http://ansen.blogg.se/
Postat av: Mia

Men vad dåligt. Det klart dom skulle kunnat hjälpa till tycker jag. Hoppas det gått bra för honom! Själv har jag nyss vaknat i Orlando och på dagens schema står julklappsshopping, bad i poolen och äta gott. Måste komma i fas efter Jet-lagen så onsdagen blir det utflykt med Seaworld bla. Ha det bäst! Kram

2010-12-07 @ 12:38:40
URL: http://lillaunderbara.se
Postat av: Lisa

Men usch, det skär i mitt mammahjärta också fast han inte ens är min lilla pepparkaksgubbe. Hoppas verkligen att det går bra!

Det känns som att förskolepersonalen är lite fyrkantiga, utifrån vad du skriver här. Som att de ser diagnosen snarare än barnet, individen. Hoppas att det inte är så!



Kram!

2010-12-07 @ 12:49:15
URL: http://www.lisabogren.se
Postat av: carina

Klart jag håller tummarna för honom :)

Ha så trevligt på lucia festen i kväll!

Kramar

2010-12-07 @ 13:04:36
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Marie B

Va fruktansvärt dåligt av personalen!! Ska hålla tummarna för din lilla pepparkaka!

2010-12-07 @ 13:13:06
Postat av: Madde Lj

Nu har jag läst din blogg ett tag och just i detta inlägget så fick jag en uppenbarelse, vilket SVÅRT "handikapp" (kanske fel uttryck?) ni har att handskas med, det syns ju inte på något sätt så det måste vara så svårt för folk att FÖRSTÅ??

Och det är väl främst förståelse som behövs från omgivningen för att kunna ge han det han behöver för att få hans vardag att fungera så smidigt som möjligt?

2010-12-07 @ 15:09:16
URL: http://mittkaos.wordpress.com
Postat av: Lenaeff

Åh vad förbannad jag blir rent ut sagt när jag läser om sådana uttalanden från personalen. Luciatåget är väl ändå inte föräldrarnas ansvar om det är på skolan? Sen är det ju faktiskt strunt samma vilken policy de brukar ha...det är upp till dem att anpassa så att han kan vara med på de aktiviteter som skolan anordnar, punkt! Annars ska de ju hävda att han inte klarar av att gå där alls, eller? dumhetr säger jag. Och visst, han ska inte förstöra för de andra barnen, men att förutsätta att han gör det? Sen undrar jag vem/vilka föräldrar som förväntar sig ett perfekt uppträdande av alla barn på Luciatåg i den åldern??? Lite spring och bus måste man väl ändå kunna tillåta. Det är ju inga 10-åringar. Jag tycker du ska stå på dig...

Kram Lena

2010-12-07 @ 15:47:13
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Postat av: Anna

Men.. Nä? Va??

Vad är det för sak att säga. Vad hände med julens budskap och alla får vara med, etc? Nä, fy, stå på dig. Klart grabben ska vara med. Klart det måste finnas plats för honom i luciatåget.

Jag halkade in på din blogg för ett tag sen och tycker den är jätteintressant att läsa med allt du skriver om E och hans utredning etc.

Det här är första gången jag kommenterar men jag blir så himla upprörd över såna där sura dagistanter. Förstår att det kan vara svårt för dig att hävda din och E´s rätt men stå på dig nu!

På min dotters dagis har vi en liten grabb som jag faktiskt inte vet riktigt vad han har för "handikapp" eller "diagnos" men han kommer säkerligen att vara lite "störande" under lussetåget. Nu har vi ett extremt bra dagis men ingen skulle nånsin komma på tanken att be honom gå ut. Bara om han själv lider av allt ståhej, aldrig annars. Inte om han "stör" för att han blir glad/uppspelt etc. Det är ju mobbing!! Det är ju hans sätt bara. Det är lätt att såna där saker som att vissa barn är "störande" blir en "sanning". Men jag tycker det klingar falskt i detta sammanhang. Då får väl dagis fixa mera resurser så de kan hjälpa din grabb vid detta speciella tillfälle som han är peppad för. Kom igen, dagis! Stå på dig mamma Morran! Det är jul snart, dags att vara extra snälla. /Anna

2010-12-07 @ 17:03:23
Postat av: Jenny

Hoppas det gick bra idag!

2010-12-07 @ 20:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0