Varsågod- ett recept!

Nyligen hemkomna från en jättetrevlig dag hos VännenM- lämnade deras hus med påfylld energi och massa härliga inredningstips [vi ska göra om våra två hallar och M jobbar på en inrednings- och möbelaffär här i stan!]

Barnen lekte bra tillsammans, E uppförde sig men det märks att åldersskillnaden är mer marknat mellan E och N nu än den var förut! Dels så är ju faktiskt N 1½år äldre än E och dels så kan det ju bero på att han mognat mycket efter det att han börjat skolan- och dessutom så är inte E riktigt mognadsmässigt som en 5åring... När de lekt i flera timmar hörde jag N säga "Nej, nu vill jag leka med K istället"...
Jag förstår att E inte är någon perfekt lekkompis för N och jag vet att N inte sa så för att vara elak [N är världens snällaste lilla grabb!] men ändå skär det i Mammahjärtat! E har nästan inga kompisar och det är väl egentligen alla föräldrars dröm att deras barn ska ha mycket kompisar och anses "populär"... Som tur var hörde nog inte E vad N sa för i bilen hem babblade han på om hur roligt de hade haft och att N nog tyckte om honom... Åhh, Mammmas finaste grabb!

Nej, tänkte egentligen bara slänga in receptet på den vegetariska lasagne som M bjöd på, har blivit bjuden på den flera gånger och brukar laga den själv ganska ofta- den är jättegod, jätteenkel och dessutom bra att värma dagen efter!

Lasagne med broccoli och keso
1br krossade tomater
300gr broccoli
2.5dl grädde
1st gullök
500gr keso [jag brukar ta ca 700gr, gillar lite blötare lasagne]
salt/peppar
2st vitlöksklyftor
1st buljongtärning
2dl riven ost
+ lasagneplattor

Fräs gullök, vitlök och broccoli [i bitar] i en stekpanna, häll på tomatkross, grädde och tillsätt buljongen, salta/peppra och smaka av!

Varva ---> plattor/keso/plattor/keso/såsen/ost
In i ugnen i 200grader i ca20minuter [avser vanlig ugn, ej varmluftsugn!]

[Återkommer senare!]


Kommentarer
Postat av: Jolie

Här ska testas ;-) Har en Matvägrare här hemma men han älskar broccoli (konstigt nog) så han kanske äter ;-)

2010-12-28 @ 16:42:46
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: ansepanse

låter jättegott, det ska jag prova förutom grädden då, visst skär sådant i mammahjärtat men vilken tur att han inte hade hört något

kramar

2010-12-28 @ 18:09:16
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag oroade mig också för att R hade så lite kompisar, men de han hade de var riktiga vänner som ställde upp för R i vått och torrt. Idag har R en stot vänkrets där hans barndomskamrater fortfarande finns med.

Kramar

Susanne

2010-12-28 @ 18:26:35
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0