Tryggt och Säkert

Gästbloggare

Är du gravid? Bli medlem idag!

Liv är stolt mamma till Ix och jobbar som chefredaktör på Allt för föräldrar där hon bloggar flitigt i bloggen LivsStil

[email protected]

- Meh!, Vad är det här?, krävde min väninna K att få veta när hon ryckte i stålkonstruktionen som barrikaderade trappan.

- Grind, så att inte Trix kan krypa upp i trappan och sen eventuellt ramla ner, sa jag och pulade in kontaktskyddet i vägguttaget.

- Jaha, sa K och försökte förgäves få upp den komplicerade mekaniken  på grinden.

Jag hade fått dille på att babysäkra hemmet och såg varenda pryl som en potentiell dödsfälla. Vårt läckra, danskdesignade soffbord var helt plötsligt en möbel enkom konstruerad för att sticka sina vassa hörn i mjuka delar. Köket, ett veritabelt skräckkabinett försett med diverse attiraljer ute efter att skada och badrummen livsfarliga med spolande toaletter och hårda handfat.

- Vad ska du göra med den här då, undrade K och fingrade på fästkudden jag hade lagt fram till den lösa fördelardosan som låg och såg lömsk ut.

- Sluta fingra och pilla på allting, sa jag irriterat och hastade fram till K och fästkudden.

Det skulle jag inte ha gjort. I min iver att skruva dit spisskyddet, hade jag även skruvat fast min klänning och både dräkt och armbåge fick sig en rejäl kyss.

Med blödande armbåge och uppsliten klänning mottog jag öriga gäster med hälsningsfrasen:
- Ingen fara med mig, jag har bara säkrat hemmet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0