Sovmorgon & Kaos

Fick en välbehövlig sovmorgon idag, efter att ha varit upp med E redan kl05.40 så var det
extra skönt att krypa ner i N's del av sängen som fortfarande var lite uppvärmd [och dessutom är hans kudde betydligt bekvämare upptäckte jag] och sova ett par timmar till!

Vaknade dock till i E's värld av ilska, småutbrott och irritation- vet inte vad det beror på men just helgerna när vi alla är hemma blir lite för mycket för honom verkar det som... Kanske att inte allt följer samma rutiner på helgerna?
[BUP- hallå?!]

Hans stubin är kortare än någonsin och minsta lilla motgång blir till skrik och gråt och smällande i dörrar- och igår, för första gången, så slog han oss! Det har aldrig hänt innan och det var inte hårt men ändå...

Jag vet inte alls hur jag ska bete mig mitt i allt det där-
för det mesta låter jag honom vara och låtsas som ingenting, förutom när det kommer till alltför mycket skrik och slag- då måste man ju ändå visa att det finns någon typ av gränser...eller?!

Som sagt, jag vet just nu varken ut eller in...och då BUP i vår kommun helt verkar ha försvunnit så
känner jag mig också helt ensam!

Det jag vet är att jag under dagen ska ta mig en biltur, alldeles själv och med musiken på högsta volym- det är då jag rensar huvudet och gör rum för en ny veckas bekymmer...

[...Nu är en granne ute och åker skidor med sina barn, de trillar, skrattar och syskonen hjälper varandra- just nu känns skidåkning för hela familjen fram-och-tillbaka på vår lilla gata i minugrader som en idyll...så vill jag också ha det! Fast egentligen hatar jag att åka skidor...]

Kommentarer
Postat av: Sofie

Borde ni inte kunna få hjälp av barn habiliteringen i er kommun, få hjälp med vverktyg för att göra både er och Es vardag.



Min vän vars dotter som precis fått diagnosen högfungerande syrisk har fått mycket hjälp där i från

2010-12-05 @ 11:35:23
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Sofie

Autism ska det stå inte Syrien.. Dumma iphone

2010-12-05 @ 11:36:49
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Hanna högfeldt

Men du kanske kan lära barnen lite av våra längdåkningsskills från låg, mellan och högstadiet? :)

2010-12-05 @ 11:58:39
Postat av: Caroline

Perfekt sätt det där att rensa huvudet. Känner mig själv för att göra detsamma.

Hoppas du får lite mera energi mot eftermiddagen kvällen.



Ha en fin söndag!

2010-12-05 @ 12:25:54
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Liw

Tror det är ganska vanligt att barn blir mer utåtagerande när de är hemma längre perioder ( och vad som är långt varierar ju från barn till barn) med eller utan handikapp.

hoppas eftermiddagen blir bättre! :-)

Hur mår magen?

2010-12-05 @ 12:41:33
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Alfva

Hej,

Tack för din fina kommentar! Blev ju nyfiken och blev tvungen att läsa mig in här och kommer att återkomma! Hoppas dagen blir bättre än den började, kan inte ens föreställa mig hur ni har det!

2010-12-05 @ 15:20:30
URL: http://Alfvan.wordpress.com
Postat av: Mira

Använder ni er av bildschema eller nån slags schema? (gör de det på förskolan?) Det är ju ofta ett bra sätt för barnen att klara av dagarna, genom att se vad som hela tiden ska hända.



Kramis!

2010-12-05 @ 23:06:18
URL: http://www.mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0