När sover Mamma?

Natten har varit en bra natt, det har inte varit några större tårkaskader eller kavalkader av skrik-
vilket det inte brukar vara, som tur är så är våra barn lättsövda och sover för det mesta hela natten, LillaA har tex. inte ätit på natten sen hon var 3månader och dessförinnnan så åt hon och slocknade direkt igen... Och ja, jag vet att det kan ändras...

Inatt, när jag inte kunde sova så funderade jag ändå på När sover Mamma...?

Direkt efter Lyxfällan löst wannabe-musikerns ekonomiska problem så började vi släcka och förbereda för morgondagen, plocka lite i köket, starta diskmaskinen och tvättmaskinen, ge Kattis mat, ta upp bröd upp frysen till frukost och plocka fram kläder till barnen...
La mig och läste lite bloggar och släckte därefter ljuset, nöjd med att vara i säng såpass tidigt!

Så snart jag slöt ögonen vaknade LillaA och satte sig upp i sängen, vilket jag räknat med då hon somnade för natten redan kl18.30- gick upp till henne, hon sträckte sina små armar mot mig och av ren vana så lyfte jag upp henne- sen var ju hon klarvaken!
Naturligtvis skulle jag bara lagt ner henne och gett henne nappen som vi vanligtvis gör!
Tänkte att eftersom hon redan var vaken kunde hon lika gärna få kvällsvällingen som hon missat så jag gick ner och fixade välling, passade på att lägga in tvätten i tumlaren och stoppa i en ny tvätt, upp och mata LillaA, få henne att somna om.

Precis när jag återigen nästan höll på att somna kom E tassandes och sa att han frös och att han ville ha min kudde att sova på, för den luktar så gott... Följde med honom, och slogs av vad kallt han har på sitt rum- började fundera kring Byggfällan som vi sett på kvällen, rotade fram hans fleecefilt, gav han min ena kudde och stoppade om honom!

Somnade efter att ha legat och funderat på andra program än Byggfällan & Lyxfällan som vi verkar passa in i...
Sen tänkte jag att Svenska Hollywoodfruar verkar vara ett trevligt program att passa in i- där kan man ringa en nattsköterska som kommer och tar hand om barnen på natten...för i Hollywood är det en mammas rättighet att sova minst 8timmar per natt...

Klockan 05.32 kom E tassandes igen och frågar om frukosten är klar... Följer honom tillbaka till hans rum, stoppar om honom, tittar till LillaA och somnar om...
28minuter senare kommer E och vill gå ner och se på BarnTV, följer med honom ner, sätter på TV:n och skalar ett äpple åt E, tömmer tumlaren, startar en ny tvättmaskin, stänger av diskmaskinen och går och lägger mig igen-
somnar och 15minuter senare vaknar LillaA...

Godmorgon!

Så frågan är- När sover Mamma?

Kommentarer
Postat av: carina

Barnen dom är riktigt morgon pigga dom!

När min lilla fröken var liten, var hon alltid upp mellam fem och sex.Det blev en riktigt lång dag.

Kram och ha en fin Fredag!

2010-12-03 @ 13:40:33
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: sofie

ja när sover mamma, det kan man verkligen fråga sig, på något lustigt sätt fungerar man ändå en hel dag även om man vissa nätter bara skrapat ihop en två-tre timmars sömn.

2010-12-03 @ 15:10:20
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Mi

Ja du det är otroligt att man som mamma pallar med - men man älskar ju de små liven så mycket .... Kram!

2010-12-03 @ 16:01:10
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Postat av: Jolie

oj oj. mamma sover när barnen flyttat hemifrån? :-) Eller på "ålderdomshemmet" ;-)

Trevlig helg!

2010-12-03 @ 17:25:13
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Susanne

Mammor sover när barnen har flyttat hemifrån

Kram

2010-12-04 @ 22:55:27
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0