Mitt minne = Ett anteckningsblock

I dagsläget, när världen ibland snurrar alldeles för snabbt, så är min räddning min almanacka & mitt anteckningsblock!
Utan dessa enkla ting skulle min värld vara betydligt mer kaosartad än vad den redan är. Här står allt som jag behöver veta och ofta sånt som jag inte behöver veta men tror mig behöva veta när jag får veta det...

Här står möten, datum, telefonnummer, namn på de jag pratat med och vem som sagt vad, tips på personer som har inflytande i vissa frågor och vem som lovat olika saker- så passar Er för att ge mig löften Ni inte tänker hålla...jag har Er uppskrivna i min lilla bok!

Mitt tips till alla som är i samma värld som jag, med massa samtal, massa olika personer och massa olika mydnigheter/försäkringsbolag etc- skriv, skriv, skriv!
Inget ger ett sådant posivitivt intryck som en person med koll på läget och inget är så effektiivt som att kunna säga "Enligt mina anteckningar så sa XX det här det datumet- gäller inte det längre?"

Speciellt gillar jag mitt flikanteckningsblock, som är lättöverskådligt då saker skrivs på rätt plats från början!
Jag har flikar som heter tex.
- Mat
- E
- NP/BUP
- LillaA
- Bebisen
- E, info
- Att göra
- Blogg
- Allt För Föräldrar
- Inspiration [här under sätter jag lite inspiration som jag hittar ibland, klipper ut från tidningar eller någon dikt eller annat tänkvärt...helt enkelt, saker som ger mig inspiration och peppning!]


[Blocket med flikar är köpt på Akademibokhandeln, och har 13st flikar]



Kommentarer
Postat av: Mamma Johanna-Livet på Limhamn

Tack för tipset! Ska köpa ett sådant block på studs! Har sedan jag fick barn (och blev allmänt förvirrad) en almanacka och ett vanligt block som jag aldrig hittar något i, så det här lär ju bli toppen! =)Kram

2010-12-15 @ 14:40:35
URL: http://www.metrobloggen.se/johannaolinnea
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja att ha anteckningar är en styrka, man ska tex alltid anteckna namn/titel osv på dem man talar med i telefon, underlättar enormt senare!!! Stor kram till dig <3

2010-12-15 @ 15:57:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag känner igen mig så väl i det du skriver. Vilket superbra tips att skriva upp sådant i ett flikblock.

Just alla möten, telefonsamtal osv är ju inte helt enkelt att ha stenkoll på i huvudet... Är ju själv mamma till en pojke med ADHD och det är så mycket som händer runt det hela tiden med olika kontakter osv. Ha det så bra! Kram Anna

2010-12-15 @ 19:37:27
URL: http://ansen.blogg.se/
Postat av: Linda

En sån där flikbok skulle göra mitt (aningen vimsiga och stökiga) liv betydligt lättare! En sån måste absolut inhandlas! Tack för tipset!

2010-12-15 @ 20:13:37
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0