Att misstolka en kommentar...

Nu ska jag göra något som jag inte brukar göra men jag gillar inte hur jag framställs i det här inlägget/kommentarsfältet... Och när min förklaring av vad jag egentligen menade försvinner/inte publiceras så känns det inte alls okej!

Det finns en blogg som heter innaj.blogg.se där en Mamma, från samma lilla stad som jag, skriver en traditionell Mammablogg- av innehållet att döma [vilket säkerligen inte är hela sanningen men det är den jag har att gå efter] så är Hon & Jag extremt olika, därmed inte sagt att hennes blogg är ointressant att läsa- jag kikar säkert in hos henne någon gång i veckan...

Men som sagt, vi är olika- dels så verkar hon gilla helt andra saker än vad jag tycker är viktig och dels så låter inte jag LillaA ligga och gallskrika i sin säng i 2timmar när hon ska sova [fast det har iofs aldrig hänt men jag tycker 10minuter av gallskrik är ren tortyr för mina trumhinnor så 2timmar känns inte aktuellt att låta henne gallskrika- dessutom förstår jag inte syftet med det...men det är helt upp till alla föräldrar att "hitta sitt sätt"]

Efter att Innaj skrivit om ett sådant tillfälle, där hon även skrev om att hon hade ringt sin man och bett han komma hem från jobbet för att deras dotter skrek så, kommenterade jag och skrev:

Postat av: MammaMorran

"Oj, vad skönt med ett jobb så han kan komma hem om det blir skrikigt:-)
Det skulle jag aldrig ens be min N om:-D"

2010-12-28 @ 22:31:24
URL: http://mammamorran.se"

Som svar fick jag:

Postat av: Janni

"Till mammamorran - Vad menar du med att du " aldrig ENS skulle be din man om det" ??
Jag är tacksam att min man har möjlighet att gå från jobbet en halvtimme tidigare än beräknat när jag haft en jobbig kväll hemma med Lilly och tålamodet börjar ta slut.. Och jag tycker det är självklart att man hjälps åt.
Men då är väl inte jag en supermamma kanske.. om det nu var det du syftade till.."

2010-12-28 @ 23:31:21
URL: http://innaj.blogg.se/


Efter att jag igår läst svaret så skrev jag en kommentar där jag förklarade vad jag menade-
[nu vet jag inte exakt vad jag skrev då den inte publicerats av Innaj...]

Det jag menade var att det var skönt för henne att hennes man kunde komma hem [vilket jag också skrev i kommentaren] och sen förklarade jag att min N oftast inte kan komma hem om LillaA skriker...och då jag vet hur tight de har på jobbet så skulle jag inte be honom om det, om det inte var så att LillaA var tex. allvarligt sjuk-
och vidare skrev jag att alla föräldrapar måste hitta ett eget sätta att samarbeta och "hjälpas åt" som passar den situation som man själv lever i, vilket både vi och Innaj verkar gjort även om det är på olika sätt!
Slutligen skrev jag att varken jag eller Innaj är någon "SuperMamma"- alla mammor är SuperMammor för sina egna barn och alla Mammor gör det bästa utifrån sina egna förutsättningar och att jag inte anser att varken jag eller Innaj är bättre än någon annan mamma...

Varför min kommentar inte publicerades vet jag inte men nu är kommentarer som skrivits efter min publicerade så då antar jag att Innaj valt att inte publicera mitt svar... och därför ville jag förklara här hur jag menade och att jag absolut inte menade något illa!

Nog om det!

[Nu ligger E på TVrumsbordet och säger "Ska jag dammsuga dig i örat eller?" till Kattis- bäst jag styr upp det...]

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ibland blir det så fel när man kommenterar, saker som är skrivna i ren välmening uppfattas som något negativt. Tror det är omöjligt att helt undvika missförstånd, men tycker inte du var otrevlig i någon av kommentarerna, tråkigt dock att inte få sin förklaring publicerad, det var ju inget som kunde misstolkas eller verka som otrevligheter i den.

2010-12-30 @ 11:28:45
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Petra

Hmmmm, himla trist när man har en diskussion att en del av den inte ska komma fram bara för att ställa sig själv i bättre dager....

Det finns ju självklart olika anledningar till att man vill förhandsgranska kommentarerna först.

Men jag har tagit bort den funktionen för jag vill inte sitta och avgöra vad som ska in och vad som inte ska in. Bättre att allt publiseras och skulle det sedan visa sig att det är personpåhopp eller annat diskriminerande så kan man plocka bort det i efterhand eller bara bemöta det (om det går)

Men återigen (för att undvika missförstånd) så finns det säkert många olika anledningar till att man vill förhandsgranska innan man publiserar. Detta är bara anledningen till att jag inte har det så på min blogg. Tycker också att det är kul att dom kommer in efterhand så andra kan kommentera andras kommentarer.....osv....

Oj vad jag flummar......jaja summa summarum. Otroligt fjantigt att bara publisera en halv diskussion

2010-12-30 @ 11:55:08
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Melmoo

Jag tycker kommentarer ofta misstolkas i bloggvärlden tyvärr. Och det är irriterande om man pratar och kommentarerna inte blir publicerade. Personligen så håller jag väl med dig. Nu vet jag inte vad han jobbar med som kan lämna sitt jobb för att barnet skriker. Men Johan skulle aldrig kunna göra så, herregud. Även om vi hjälps åt med allt, så har väl han fortfarande ett jobb att sköta som han inte kan lämna bara för att mitt tålamod tar slut. Märkligt tycker jag. Och sen skulle jag väl aldrig ringa om säga så heller, när han jobbar.



Men det måste vara lättsamt om man kan ha det så på sitt jobb;-)

2010-12-30 @ 14:12:42
URL: http://melmoo.blogg.se/
Postat av: Jolie

haha. Jaa vad ska man säga. Ibland är vi olika och ibland skiljer det pga av ålder. Jag tror det har mkt till HUR man vill tolka. Om man tror att folk vill kritisera en kanske man läser med de glasögonen.. Det är oxå lättare att misstolka "saker" online. Än i verkligheten, eller hur?

2010-12-30 @ 14:35:37
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Åh vad trist att du inte fick förklara dig!

2010-12-30 @ 19:35:51
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Cissi

Jag har också kommenterat denna bloggen flera gånger. Inte alltid med positiva kommentarer och ibland kommentarer med uppmuntran bl då våra förlossningar slutade med operation båda två. Men eftersom jag hade kritiserat henne så publicerar hon aldrig mina kommentarer. Jag vet flera som har kommenterat hennes blogg men som inte blivit publicerade för att det har inte passat henne och inte varit nog positiva... Men har man en blogg anser jag att man även får ta kritik...

2010-12-30 @ 21:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0