Att ha mycket inplanerat...

...förr var jag en person som planerade iförväg, jag hade hela kalendern full med påminnelser, anteckningar och massa färgglada post-its-lappar som stack ut...
Då älskade jag att planera, jag ville ha fullt upp hela tiden och jag ville gärna veta exakt vad jag skulle göra nästkommande vecka & månad...

Studentfester och andra upptåg som var inplanerade, årets stora luciafest, nollning, sittningar och förfester i olika studentkorridorer skrevs nogrannt ner- annars kunde man ju missa något!

Idag är den personen försvinnen, kanske finns hon kvar innerst inne...idag vill jag ta dagen som den kommer, lever livet just här och nu- och jag planerar helst inte längre fram än morgondagen!
Jag planerar vad vi ska äta, vad barnen ska ha på sig och vad de ska få i julklapp, jag planerar var om med vilka vi ska fira jul och jag planerar in BVC-besök, MVC-besök och vems tur det är att ha sovmorgon...

Vart tjejen som vinglade runt på stilettklackar sena lördagnätter, drack rosa drinkar och sov tills hon vaknade tagit vägen vet jag inte....men jag är glad att jag lärde känna henne och fick dela hennes rosa-glittriga-champagneliv i ett par år!

Oj, nu har LillaA fastnat under en stol....

Kommentarer
Postat av: Linda - en vimsig mamma

hehe tänk att man kan ändras så mycket som människa men jag tror att hon finns kvar där inne =) kram

2010-12-08 @ 12:13:48
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: sofie

kan känna igen det där även om jag iastället var rockbruden i svart och skinn med dr martines på fötterna och en flaska öl i handen.



vart tog tjejen, som orkade hänga i barnen en hel kväll för att sedan lufsa iväg till jobbet i hemtjänsten, lite sliten men alltid lika glad, vägen?



Idag är jag glad om man orkar läsa ett kapitel i boken innan man somnar som en sten på kvällen

2010-12-08 @ 12:58:54
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: carola

Sötaste lilla A då..

Jag oroar mig för lisa och granen i år, om hon ska ta sig upp till toppen:)



Jag börjar lära mig att planera för dagen, har jag mycket framåt blir jag stressad..

Är på väg nedåt nu,vet inte hur jag ska hindra det...Vill inte, vill vara där jag varit ett tag nu.

Stor kram till dig

2010-12-08 @ 14:06:44
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0