Våra nätter...

...här hemma är nätterna, för mig, något av en parodi- flertalet gånger får jag känslan av att det-här-händer-inte-det-här-är-en-film...en dålig film tyvärr!

Förutsättningarna för en bra natt är goda, barnen somnar och sover i sina sängar hela natten, oftast utan att vakna en enda gång och N är inte en person som snarkar- så som sagt, förutsättningarna är de bästa... MEN...
jag kan ändå inte sova!

Jag ligger och vrider och vänder mig, sträcker därefter lakanet [för är det något jag hatar så är det att ha ett trassligt lakan], jag kissar 5-7 gånger per natt, jag får tvångstankar och måste gå upp och titta till E [LillaA ser jag från min säng- men jag menar, titta till E? Hur många 5åringar för i PSD? Det enda som händer är att jag väcker honom för att dörren knarrar...]

Som sagt, jag SOVER INTE!

Jag får alla möjliga viktiga tankar på natten
, jag funderar hurvida bebisen någonsin kommer komma ut, jag funderar över om bebisen kan peta hål på någon hinna så att vattnet går, jag funderar på hur det i såfall skulle kännas och sen oroar jag mig för att vår nya sängmadrass ska bli förstörd...och sen oroar jag mig för att bebisen inte ska peta hål på hinnan och att den ska stanna där inne för alltid...och sen funderar jag på vad en ny madrass skulle kosta och om de säljs styckvis eller om N måste köpa en ny till sig också...

Som Ni ser så vandrar jag precis på gränsen till psykisk stördhet...frågan är om inatt är natten jag passerar gränsen?!

[Och allt det här gör mig enormt trött på dagarna istället- idag tex. när jag skulle sjunga en sång för LillaA när hon skulle sova var den enda sången jag kom på signaturmelodin från JoelBitar... "Kommer Du ihåg hur det var förra sommarn?"]


Kommentarer
Postat av: Fia

Tror också att det kan vara tänder.Båda tjejerna kör som tusan med händerna i munnen och tuggar.Skönt iaf att hon inte är direkt påverkad av febern och förhoppningsvis är den borta imorgon =)

2011-01-10 @ 17:19:14
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Linda

När jag väntade dottern hade jag samma problem, ffa i sista trimestret. Jag gick t.ex. upp kl. 3 på natten och strök gardiner eller gjorde ren ugnen. :-D



Jag fick sömntabletter efter att pappa gick bort och när jag plussade byttes de ut mot Lergigan som man kan ta när man är gravid. Om jag minns rätt är det inte en sömntablett men en insomningstablett som gör det lättare att somna om om man vaknar.

2011-01-10 @ 18:41:47
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Linda Olsson

Hihi! Förlåt! När jag läste om dina nattliga (?) tankar så kunde jag inte låta bli att flina, och känna igen mig själv litegrann. Man kan väl bli knäpp för mindre va? Jag trodde också jag va lite störd när jag höll på sådär ;P Hihi!

Kramar!

2011-01-10 @ 23:08:10
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0