Vad ska jag bli när jag blir stor?

Har alltmer börjat funder på just det, Vad ska jag bli när jag blir stor?

När jag pluggade alla de där kurserna på olika universitet så var alltid tanken att jag skulle bli något stort, något välbetalt... Och något stort blev jag ju- 3barnsmamma...men det är ju inte speciellt välbetalt!

Frågan återstår- Vad ska jag bli?
Och när är man egentligen vuxen?


Våren 2001- Sjung om Studentens Lyckliga Dagar [somrarna under min gymnasietid har jag jobbat hos Pappa som receptionist]

Hösten 2001- Började plugga InternationellEkonomi med inr på Tyska

Våren 2002- Fortsatte på det vanliga Ekonomprogrammet och läste samtidigt fristående kurser för att få ihop Juridikstudierna också. Började i april att jobba heltid på Handelsbanken som sitta-i-kassa-personal

Hösten 2002- Fortsatte studier men på 100% och jobbade heltid på Handelsbanken

Våren 2003-Våren 2005- Pluggade och jobbade, pluggade som mest 200% och jobbade 75% på banken, numer jobbade jag som Rådgivare med småplaceringar

Augusti 2005- Slutade jobba och E föddes i september

Hösten 2005 tom. 1mars 2006- 100% Mammaledig

1mars 2006- Fick jobb på Nordea [otroligt nog utan att jag sökt, blev uppringd och fick två timmar på mig att bestämma mig]

Hösten 2006 - Hösten 2007 Pluggade klart ekonomikurserna & läste fler kurser i Juridik samt jobbade 100% på Nordea som rådgivare mot privatpersoner

Hösten 2007- Hösten 2008 Jobbade [enbart] som Försäkringsrådgivare på Skandia

Hösten 2008- Pluggade ekonomi samt Arbetsvetenskap [blev uppsagd från Skandia iom börskraschen då jag var sist anställd]

Våren 2009 tom. 1feb 2010- Jobbade återigen hos Pappa men som Ekonomiansvarig

Feb 2010 - Hösten 2012 [tror jag] Mammaledig

Iår fyller jag 29år, har 3st. barn och vi har gemensamt bestämt att jag ska jobba deltid- att jag ska jobba 100% medan N jobbar mer än 100% och dessutom ha 3st barn och hus är i princip omöjligt!
Men frågan är vad jag ska jobba med?

Jag är alltså utbildad inom Ekonomi [företagsekonomi & nationalekonomi] och Juridik [främst Aktiebolagsrätt och EUrätt] och har min arbetslivserfarenhet inom Bank- och Finanssektorn samt inom Administration & Bokföring.

Jag har även suttit i styrelsen för Aktiespararna i det landskap vi bor i samt arbetat för en stiftelse som heter Idéer för Livet.

En ganska spretig bakgrund och jag vet inte alls vad jag vill göra- egentligen vill jag skriva och föreläsa om något jag brinner för, nämligen Barn med Svårigheter och deras rätt i samhället!

Delar ut en stipendiecheck för Idéer för Livet på en grundskola, 25år gammal
[inte den finaste bilden kanske...]




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du har en meritlista som många skulle avundas. Du kan bli precis vad du vill och du kommer att lyckas med det du tar dig för. Spelar ingen roll om man har ett eller hundra barn så är man attraktiv på arbetsmarknaden med din bakgrund. Nu gäller det bara för dig att sätta dig ner å klura ut vad Du vill bli. Stora kramar till dig!

2011-01-14 @ 20:24:48
Postat av: Mia

Blir lite inspirerad av att plugga igen... :) Jag tror dock att man ska gå åt det håll man brinner för, att man egentligen vet men "låter" livet som det är runtomkring en stå lite ivägen. Då menar jag hur samhället fungerar och att en del studier bara finns på annan ort (hur funkar det med barn/familj?) Osv. Ha en underbar lördag! Kram

2011-01-15 @ 09:36:57
URL: http://lillaunderbara.se
Postat av: virris

vad avis jag blir, vilken bakgrund du besitter :)

Jag drömmer om att arbeta med ekonomi, exakt vad vet jag inte men kommer förhoppningsvis på det:)

vill gärna komma in på högskola först! kram och ha en fortsatt trevlig lördag!

2011-01-15 @ 10:49:45
URL: http://www.virrisbyvirris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0