Ett kort besök på sjukhuset...

...efter att LillaA sovit sin förmiddagsnap som lyfte jag som vanligt upp henne, kände direkt hur det högg till i magen och ryggen- kändes som ett knivhugg [inte något jag har egen erfarenhet av men jag tror det känns ungefär så...] och kort därefter kom värken-från-helvetet!
Jag fick en fruktansvärd värk i nedre delen av magen och i svanken- trots att det gjorde ont så jag nästan gick dubbelvikt så vandrade jag ett par gånger över hallgolvet i hopp om att det skulle släppa men efter ett tah insåg jag att jag måste nog ringa in till Sjukhuset för det kändes inte okej... Ringde in, bad om ursäkt 1000gånger för att jag störde [varför känner jag alltid som att jag stör alla hela tiden?] och den BM jag pratade med sa genast "Kom in och ta inte alltför lång tid på dej"

Med orden "ta inte alltför lång tid på dej" i minnet ringde jag N som kom och hämtade mig och LillaA, skjutsade upp mig till sjukhuset [och återigen igen för att inte "störa" sa jag till N att åka tillbaka till firman, trots protester från honom så åkte han tillbaka till jobbet] och väl inne på avdelningen körde de en CTG-kurva som såg fin ut men visade mycket sammandragningar och gjorde en gynundersökning som visade att jag börjat öppna mig, iofs bara 1½cm men det är ju trots allt bara v.34...

Enligt läkaren jag träffade är det inte så mycket att göra åt, hon frågade om jag ville bli inlagd för att få vila men det är ju i princip omöjligt [även om ordet "vila" låter som en dröm, även om det innebär en sal med hårda sjukhussängar och 3 andra blivande mammor]efter att ha försäkrat mig om att bebisen mår bra och att den kommer klara sig fint om den föds nu så ringde jag N och han kom för att hämta mig!

Så slutet gott allting gott...

Men, vad jag kom hem till- det är en annan historia...egentligen !
[eller ett annat inlägg]

Kommentarer
Postat av: mumari

ojojoj, ja försök att ta det så lugnt du kan.. jag vet att det inte är lätt när man har fler barn...

Med Telma så var jag öppen typ ett par cm från v 30 har jag för mig.

Mycket förvärkar.

Hon kom 1 månad för tidigt med akutsnitt. Säkert mest för att jag inte kunde ta det lugnt och försökte få in 20 kubik ved i vedbon själv.



Var rädd om dig!

2011-01-11 @ 22:46:39
URL: http://mumari.com
Postat av: Susanne

Jag är likadan som du, känns som jag stör när jag går till läkaren. Brukar tänka att jag är deras kund för att det ska kännas bättre ;)

Kramar

2011-01-11 @ 23:24:51
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Åh, va spännande! Men du får nog knipa nån vecka till va!? :D

2011-01-12 @ 06:48:34
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Fröken M

Hörru fröken ! Nu är det du som vilar ! Jag vet att det är svårt med småttingar hemma, MEN - i värsta fall får N faktsikt varsegod - vara hemma och Vabba mamman i familjen OCH lilla A ;)

Kram

2011-01-12 @ 09:24:10
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Linda Olsson

Nejmen oj! Det lät inte roligt, eller eftersom det inte är nån fara så är det ju okej, men klart att man blir lite rädd.

Försök att vila, men hur lätt är det med barn hemma? ;)



Kramar

2011-01-12 @ 16:17:26
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0