.



Jag fullkomligt hatar när folk låter sina hundar springa utan koppel-
det är olagligt i den kommunen jag bor i med lösspringande hundar på allmän plats inom detaljplanerat område!
Och oavsett så hatar jag lösspringande hundar även om det är lagligt på vissa platser...
Mig spelar det absolut ingen roll om det är en mini-chiuaua eller en stor Dobberman-hund!
Jag-tycker-hundar-ska-ha-koppel!

Jag vill inte riskera att en hund ska hoppa mot mina barn, att en hund ska stoppa nosen in i LillaA's barnvagn eller att en hund ska bli skrämda av mina barns skrik och bitas- jag vill heller inte att en hund ska springa fram och lägga framtassarna på min vita Didriksson-jacka!

Sen vet jag att de flesta hundägare kör med stilen "min hund, den springer minsann aldrig ifrån mig och den har aaldrig bitit någon"...men uppenbarligen är det ju hundar som bits- eller hur?!

Och nej, jag är inte rädd för hundar, jag tycker bara inte om dem och egentligen inga andra djur heller... [Katten vi har är enbart för Barnens skull, jag anser dock att det är bra för barn med ett djur att ta hand om- men personligen så finns det inget djur jag skulle vilja ha...djur luktar, stör, skräpar ner och kräver uppmärksamhet!]

Kommentarer
Postat av: Melmoo

Ojoj, det var ord och inga visor minsann ;) Själv så skulle jag inte kunna leva utan djur :-)



2011-01-05 @ 09:28:56
URL: http://melmoo.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Då antar att jag att vår kärvänliga vänskap är slut den dagen vi köper vår efterlängtade (läs min och Ws) hund... Nä, men visst är det så att har man hund så ska den vara kopplad utanför tomtens gränser och att ha en hund kräver att dess ägare kan ta hand om sin hund och därmed lära den vad som är ok och inte. Iallafall enligt mig men tyvärr som med allt annat så finns det människor som inte förstår och bryr sig om att ta hänsyn till andra:( Känns som att det finns flera stycken nu för tiden:S

2011-01-05 @ 10:21:46
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Tina

Jag har själv hund o håller helt med dej!

Skulle aldrig förlåta mej själv om Texas orsakade någon annan skada!

Jag tillhör dom som har min hund lös när det finns tillfälle till det men man ska aldrig lita blint på sin hund, de ser o hör saker som en annan inte uppfattar förrän det är försent oftast :(

Rätt skönt att jag inte bor i ett bostadsområde :)

2011-01-05 @ 12:28:26
URL: http://magnefix.blogg.se/
Postat av: Linda

Instämmer helt! Jag bråkar ofta med hundägare om att koppla sina sina hundar!

2011-01-05 @ 14:27:16
URL: http://www.linda.mustica.se
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Vi har en stpr amstaff som alltid är "kopplad"!



Vi tänker på dem runt omkring oss..

Jag var vettskrämd för stora hundar som liten. Så jag vet hur det kan kännas för andra som är rädda.

Sen så sprang en boxer mot vår vovve och attackerade förra sommaren så det är inte alls skojj. Vår hund blev biten och nu avskyr han andra stora hanar.

2011-01-05 @ 16:03:31
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Kajsa

Jag håller helt och hållet med dig, och jag är hundägare. Hundar ska vara i koppel där andra människor och djur är. Har endast vår lilla hund lös i skogen på sk. hundspår och detta endast när man "får" pga djuren i skogen. Är trött på dessa hundägare sim säger art deras hundar aaaaaaldrig skulle springa från deras sida. Sure!!! Hoppas du å magen mår bra. Kram kram

2011-01-05 @ 20:35:42
Postat av: GILLAR katter!

"djur luktar, stör, skräpar ner och kräver uppmärksamhet!]"

jaha, precis som barn menar du?

2011-01-08 @ 13:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0