Sanning: Dag3

Dag 3Mina föräldrar
Jag har världens bästa föräldrar!
De är världens bästa Mamma&Pappa och Världens Bästa Mormor&Morfar!

Min Mamma slutade jobba när jag gick i 8an och har sedan dess varit hemma och tagit hand om huset och barnet [haha, "barnet" men jag har inga syskon] och Pappa har jobbat [och jobbar fortfarande] extremt hårt och mycket inom ett företag i industribranschen. Pappa är mer eller mindre stationerad i Sthlm men har under hela min uppväxt flugit fram-och-tillbaka nästan varje dag för att inte missa mina bandymatcher eller fotbollsmatcher!

Vi står varandra extremt nära i min familj och varje dag när jag lämnat E på dagis ringer jag Mamma- inte för att jag vill något speciellt utan enbart för att jag vill!

När jag blev gravid första gången så var jag 22år, och när E var 6månader fick jag, utan att söka, ett jättefint jobberbjudande...så från det att E var 6månader så hade min Mamma hand om E måndag-fredag, bara det är fantastiskt tycker jag!
Vilken mormor skulle ställa upp så för sitt barn och barnbarn?
Och nu, när det är lite mycket och jobbigheter så är min mamma här och hjälper mig jättemycket, peppar mig när det behövs, städar, syr gardiner, tar hand om barnen eller bara sitter i soffan och finns till hands...

Jag hoppas mina barn och jag kommer ha samma relation när de växer upp som jag och mina föräldrar haft!

Kommentarer
Postat av: donken

ooh, det hoppas jag med, om mina barn alltså. :D pöss

2010-11-26 @ 18:01:50
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken kanonrelation du verkar ha med dina föräldrar.

Visst jag tycker jag har en bra relation med mina, men inte om man jämför med eran.

Va glad och tacksam för detta.



Önskar dig en trevlig lördag!

2010-11-27 @ 01:08:25
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0