Immunitet

Gästbloggare

Är du gravid? Bli medlem idag!

Liv är stolt mamma till Ix och jobbar som chefredaktör på Allt för föräldrar där hon bloggar flitigt i bloggen LivsStil

[email protected]

- Nä men jag e såära trött n´shit, sa en lillasyster som trots sitt påstående såg oförskämt fräsch ut.


- Oj då, hur kommer det sig, var min tråkiga lite lätt överlägsna storasyster-respons.


- Nä, asså jag vet inte, men jag började kolla på en film och den var faktiskt asläskig, så sen kunde jag inte sova. Det var liksom skräckfilm, du vet? Jag har bara sovit typ 6 timmar, sa hon.


6 timmar.
På raken.
Skitunge.


Jag vet att det här är en gammal och repig skiva, men fattar folk hur det är att
vara småbarnsförälder? ”Ja, ja”, tänker någon, ”du får inte sova, du är trött, bla bla, vad trodde du?”


Jag hade ingen aning. Ingen aaaaaning!


- Du vet, de första åren är en smula jobbiga på grund av det här med sömnbrist och så, varnade mormor lite försiktigt.


- Meh, mormor, jag behöver inte mycket sömn, jag har varit på festivaler. Jag är liksom immun mot trötthet, sa jag och flinade segervisst. Segervisst med svängande nytvättat hår. Och med en hy som sken av en rosig lyster.
Jag sitter och förlorar mig i minnen från den avlägsna tiden januari 2010. Tre månader senare satt jag med grå hy med torra flagor som vajade i vinden och hår som tro det eller ej inte såg helt nytvättat ut. Och ska vi snacka segervisst leende? Nej, trodde inte det. Det visade sig, kanske inte helt otippat att jag inte var immun mot trötthet. Där ser man!
Jag är inte heller immun mot tovigt hår eller flagnande hy.


Min dotter föddes i mitten av februari och jag tänkte att nu är det en annan era som har börjat. Ajöss med rosig hy och pigga ögon. Jag vande mig vid tanken och tänkte att det är det helt klart värt, min lilla flicka är naturligtvis värd den uppoffringen. En tid gick och jag kom på att hon faktiskt är värd mer än så. Hon är värd en mamma med pigga ögon och rosig hy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0