En stund i duschen...

...nu är det en trött mamma som landat i soffan här hemma- ljusen är tända, mannen sitter på träningscykeln och själv ska jag dricka ett glas (sockerfri)juice och lägga vetekudden på magen- sen ska jag inte förflytta mig en millimeter innan det är dags för sängen- synd bara att LiteSällskap är slut...

Idag när jag var hos Grannen så sa hon att hon och barnen skulle duscha senare, jag kom sen att tänka på att jag duschar verkligen aldrig tillsammans med barnen- jag hjälper ju dem i duschen/badet men jag duschar aldrig samtidigt som dem...

Duschen är verkligen en av de få sakerna som jag prioriterar som egentid- jag vet inte varför men just en dusch ger mig jättemycket ny energi och hellre så duschar jag mitt-i-natten än att skippa mina ensamna duschstunder (även om de flesta duschar är 5minuters-duschar)... Extra härligt & energigivande blir det när Svärmor varit här och fyllt på mitt Biothèrmeförråd- vilket hon gör allt som oftast!

Tänk att jag tillochmed kan skriva ett helt inlägg om mina egna duschrutiner- jag må vara den mest egocentriska människan på jorden!

[En gång sa en lärare till mig att hon aldrig sett någon elev läsa med sådan enorm koncentration, jag hade tydligen missat att en annan elev hade sprungt in i ett skåp och det hade tydligen forsat blod...och jag hade bara suttit där och läst- personligen tror jag inte det beror på enorm koncentration utan att jag är enormt egocentrisk...]

Vad prioriterar du som egentid?

Kommentarer
Postat av: Michelle och GirlZen

Tack för kommentaren!!!

Det är tufft att vara ensam mamma på veckorna med tre barn, men vad gör man inte. Allt går om man bara vill.

Tror nog att du kommer att klara det galant :) Det gör vi mammor på nåt sätt.



Att Duscha med barnen är något vi brukade göra men nu händer det sällan, det är lite lyx att få stå där helt själv...



Egentid? FINNS DET???

Får jag sova en hel natt själv så har jag haft egentid eller när barnen lagt sig och jag får krypa upp i soffan och kolla på tv helt själv. Det är min egentid!!



Hoppas bebisen mår bra under vetekudden.

Kram

Michelle

2010-11-01 @ 22:21:00
URL: http://MsDemoch.wordpress.com
Postat av: Branka

Dushen är det bästa egentid plats som finns som småbarnsförälder! Annars är det nu mera skönt att få stå och vandra iväg i drömmlandet medan man effektivt får undan disken :-) Förr skyndande man sig från bordet för att slippa bli sist och bli tvungen att diska. Nu så- gå ni jag tar det det är lugnt :-) Efter lämnat barnen på dagis att då sätta mig och äta frulle är oxå högt rankad egen stund :-)

2010-11-01 @ 23:08:23
URL: http://brankas.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO!

Eftersom jag är den omnämda grannen så måste jag svara här... Egentiden i duschen är inget som jag prioriterar särskilt högt. Det ska liksom bara göras... och jag vet att W uppskattar när jag pysslar om henne och sen lyssnar på alla hennes funderingar kring vattendroppar och konstaterar närgånget hur länge hon kan hålla andan osv. Däremot är egentid vid datorn ngt jag INTE vill rucka på om det finns möjlighet till sådan... Då duschar jag hellre med gatans alla barn....

2010-11-01 @ 23:40:29
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja nu för tiden resonerar man att hänga tvätten är egentid ;)

Nä vi föräldrar måste ta oss mera egentid, utan att det har att göra med hushållets måsten.

Själv så har jag tagit mig egentid på torsdag, det kan du läsa mera om i mitt senaste inlägg.



Ha en fin tisdag!

2010-11-02 @ 03:15:35
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0