Sanning Dag: 13

Dagens sanning: Saker som stör tillvaron
Jag är verkligen en person som stör mig på saker...och på människor...jag stör mig även på saker/människor som jag absolut inte har ngt som helst med att göra...

Men en sak som stör mig enormt mycket är folk som väljer att bo i ett tätbebyggt område, vår gata ser ut som Mälarviken i TreKronor-serien...men som inte sköter sig [alltså sköter sig enl mina normer!]

Idag när vi var ute och gick jag och Barnen så var det nästan ingen som skottat sin uppfart, flera bilar står i gatan trots att vi alla har en uppfart som rymmer två bilar samt garage [har man fler bilar etc så är mitt förslag att man gör som vi och breddar uppfarten vilket gör att vi får plats med tre bilar ev att man slänger all skit man har i garaget och ställer en bil där!] och många hade div snötäckta föremål ute tex. cykelvagnar, barnvagnar och annat som blir förstört av att stå snötäckta i flera månader!

Sånt stör mig, jag VET att jag har inget med det att göra och jag vet även att man får ha bilar stående i gatan utanför sitt eget hus men dels så stör det mig för att plogen kan inte ploga och bilen-som-sopar-upp-sand kan inte sopa [vilket innebar att jag fick sopa delar av vår gata i våras för att inte barnen skulle slira i gruset med sina cyklar!]och dessutom så står ofta bilar som delvis täcker infarten till vår uppfart!

Jag tycker själv inte jag är pedant utan för mig är det sunt förnuft...och bäst för allas trevnad...tyvärr tror jag enbart det är jag och kanske ngn mer som bryr sig...
Men som sagt, det här är iallafall vad jag stör mig på!

Vårt hus, inte det finaste huset men iallafall utan bilar i gatan och med skottad uppfart!


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Jag håller med dig ! Det där är lixom "minimum" för vad man borde sköta när man har ett hus och grannar som måste se eländet ( det man gör inne slipper ju grannarna åtminstone se... ). Kan man inte hålla rätt efter sig i sin egen trädgård kan man bo i lägenhet och få ingången skottad av andra !!

Kram från en annan pedant som önskar sig en uppfart att skotta ;)

2010-12-27 @ 16:12:47
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Alfva

Äh, du är lite gammal i sinnet bara! ;) Sånt där som våra föräldrar och mor/farföräldrar stör sig på, det har du redan kommit in i! Hehe

Sen tror jag det beror lite på hur man bor också. Jag som bor högst upp i hyreshus bryr mig ju inte om det r skottat eller inte, huvudsaken är att jag kan öppna dörren ut. I ett villaområde vill man ju gärna att det ser lite mer välskött ut!

2010-12-27 @ 19:14:45
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Linda

Hade nog också stört mig på sånt om jag bodde som ni gör. Jag bor i lägenhet och det enda jag stör mig på är när fastighetsskötarna inte sandar ute och man slår ihjäl sig när man ut!



2010-12-27 @ 19:39:14
URL: http://www.linda.mustica.se
Postat av: Liw

Jag förstår dig. Jag stör mig också på folk jag inte känner och på folk som inte "sköter sig". Luddet i tvättstugan, fester på onsdagar och de som har katt i lägenhet och sen inte tar reda på när de skiter på andras utemöbler. nästan skottpengar .. ;-)



God fortsättning. Hoppas helgen varit till belåtenhet!

kram

2010-12-27 @ 20:07:26
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Petra

SV: Jo tack visst är det skönt att låtsas som om man är en familj utan diagnos...... Ibland känns NÄSTAN så också. Konstigt för ibland känns det som mycket AS och ibland som lite AS......

Nåja åter till ordningen

2010-12-27 @ 20:49:44
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan

Istället för att sparka sig framåt som man gör med en bobbycar så använder man ratten. Man styr vänster-höger-vänster-höger för att göra fart så åker den framåt :)

2010-12-27 @ 21:53:15
URL: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Sofie

Stör mig också på bilar som är parkerade på gatan och gör så plogbilen inte kan ploga. Extra arg blir jag när jag försöker kämpa mig fram med vagn och barn på den oplogade gatan, då svär jag tyst inombords så det ryker från öronen

2010-12-27 @ 22:31:07
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0