Hemma från Kontaktdagen

Har precis landat i soffan i 5minuter efter att ha slängt i mig en tallrik fullkornspasta
och kycklingrester från gårdagens sallad, smakade underbart för en gravid som inte hann äta frukost...!

Kontaktdagen gick bra, ingen utan E's fröknar var speciellt pratiga, om det berodde på Nalledagens speciella schema eller på något annat vet jag inte- huvudsaken är iallafall att jag var där och visade att jag faktiskt kommer dit!

Dessutom tycker jag det gick bättre för E än jag trott, han satt still (fast rörde lite oroligt på sig efter att ha suttit prick-still i 30minuter) och var tyst- däremot märkte jag ju att han inte lyssnade under sagostunden tillexempel, då satt han i sin lilla värld och när jag frågade honom vad han funderade på sa han jag tänker på vart Mario har sin lilla bil på natten, jag tror inte han har något garage... Så inte lyssnade han på Gullock-sagan iallafall...men han satt still!

Dessutom ritade han en jättefin Nalle på målarstunden men personalen sa att han var lugnare och duktigare när jag satt brevid honom och pushade honom än vad han i vanliga fall är...
Så, det är väl det han behöver...?!


Nej, nu ska jag sätta fart här hemma, för i eftermiddag får vi lite sällskap i form av Vänner med sina 2barn, så nu ska jag göra en paj att bjuda på... En vegetarisk paj- blir den god kommer receptet senare!

[Återkommer med ett inlägg om dagens möte samt svarar på kommentarer senare...]


Kommentarer
Postat av: Carolines Oas

Hej och tack för din kommentar:)



Vilken fin blogg du har!



Ser att vi har vissa saker gemensamt... Det kan vara skönt att läsa om andra som har det som en själv.



Lycka till med allt! Kram C

2010-10-27 @ 14:33:20
URL: http://carolinesoas.wordpress.com/
Postat av: Anna

Hej kära Du!

Hoppas allting är bra med Dig och familjen i övrigt :-).

Hmm, ja det där med kontaktdagar känner jag igen - får precis samma typ av kommentarer varenda gång; "Oj, idag har han ju varit ovanligt duktig och fokuserad och bla bla bla..." Kan bara hålla med Dig till 100 procent - JA, det är absolut beroende på att vi då sitter vid våra barns sida och pushar och ger dom det stöd och den support som de behöver - och har rätt till!

Tusen tack för Dina fina kommentarer hos mig, det värmer!

Hoppas Du fått en bra eftermiddag och att pajen blev god! :-)

Många kramar,

Anna.

2010-10-27 @ 15:26:41
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/
Postat av: Angelica

sv;

Jag hade det jättemysigt!

Ja visst är det, dock har jag aldrig ammat så det har gått bra att lämna henne hos sin pappa länge.. men det blir ju aldrig av direkt, det är ju så gosigt att vara med henne hihi!



Hoppas eran dag har varit bra?!



Kram

2010-10-27 @ 16:39:40
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/
Postat av: Amanda

Så skönt att det gick bra för er idag. Och att det funkar så mycket smidigare när du är med säger väl en del kan jag tycka.



Låter trevligt med vänner på middag. Hoppas ni får en fin kväll!

Kram

2010-10-27 @ 19:02:49
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0