ADHD och Aspergers syndrom - "Hjälp, hur gör man?"

Igår fick jag ett tips från Fin-finaHelen i HUSnrNIO om en föreläsning som heter
"ADHD & Aspergers syndrom- "Hjälp, hur gör man?"



Lotta Abrahamsson arbetar som pedagogisk handledare och föreläsare. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med social och emotionell utveckling vid Autismspektrumtillstånd (AST) och ADHD.

Målgrupp:
Både nya och tidigare deltagare

Med två egna diagnoser (ADHD och AS) så har hon en unik förmåga att förstå och beskriva hur individer med ADHD/AS kan tänka. Hon visar FLER metoder, förhållningssätt samt analysverktyg som verkligen fungerar.

Metoder och verktyg som hjälper oss att bemöta och arbeta stödjande och framgångsrikt med barn som har Aspergers syndrom/ADHD!
  • Social och Emotionell Träning –  fler program och verktyg
  • Alternativ Kommunikation - Kognitiv Affektiv Träning (KAT-kittet)
  • Collaborative Problemsolving (Ross Greene)
  • Mer ”Ritpratad Problemlösning”
  • ART (Aggression Replacement Training)



Några kommentarer från tidigare föreläsningar:
”Vill höra MER! Det här var NYTT, konkret med flera bra övningar!”

”Jag har hört dig tidigare. Detta var en ´ruggigt´ bra påfyllning”

”Lotta är briljant, rolig, kunnig och lättsam! Gud, så mycket kunskap Lotta har!”

”Imponerande! Närvarande! Trovärdigt på riktigt! Och användbart! Keep up the good work!”



Vill Du se var föreläsningarna hålls ---> kika
här!



Behöver jag säga att jag redan bokat biljetter?
Det här låter riktigt intressant och som en bra början för en nybörjare inom det här området!
Så, om Ni vill se mig, så är det jag som sitter längst fram med anteckningsblock...precis som den nörd även var när jag läste på universitetet...
Haha, den där nörden är svår att få bukt med!




[Något helt annat- jag SKA fixa till designen på bloggen ikväll- så funkar den inte som den ska kan Ni väl kika in imorgon...okej...]

Kommentarer
Postat av: emma.

Haha, ett kort från 9an var ju passande. Tur att inte samma sak gällde för mig, jag har ett foto på mig och brorsan där jag är runt 5 i plånboken. ;)



Lycka till med bloggdesignen! sitter själv och småpillar lite på min blogg, men mest svär jag nog bara..

2010-10-21 @ 21:57:21
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej!

Tack för kommentaren inne hos mig! Jag blir alltid lika glad när nya läsare hör av sig! :-)

Har precis kikat in här, ska spana runt mer i morgon när jag inte är så groggy som nu... men din blogg ser mycket fin och trevlig ut. Ska bli intressant o läsa mer om dig o ditt liv,

kram Caroline

2010-10-21 @ 22:09:38
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Hej och kul att du tittade in till mej!

Har läst här på din blogg och hit kommer jag gärna tillbaka!!

Ha en härlig helg!

2010-10-21 @ 22:23:24
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: sara

lotta e bra på att föreläsa :) Även Åsa Gravander å stefan widerlöv e as bra så kommer dom tills tan ska du gå å lyssna på dom :)

2010-10-21 @ 22:25:34
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Ja fast nu blev de inte att ta de lungt, flängde runt och hjäpte moster min att flyttstäda lite =/

Så åter igen är man trött och värkande kropp och så har man hela lägenheten,bakning och ungar att se efter hela dagen imån =) kram

2010-10-21 @ 23:09:09
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid ♥

Jag, jag har också tänkt på att man borde "hålla ihop benen". Men jag har inte känt någon foglossning de senaste dagarna, så jag hoppas det bara visade sig för att jag överansträngt mig :)

2010-10-22 @ 08:03:03
URL: http://myshoebox.se
Postat av: ✫ Jenny Ölmebo ✫ Fru & 4 barnsmorsa ♥

Sv : ja visst är det så :)

Hoppas ni får en fin fredag :)

kram

2010-10-22 @ 08:24:16
URL: http://jennyolmebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0