Vår nya Barnvagn!

Har fått många frågor om vilken barnvagn vi ska köpa nu när Bebisen kommer!

Vi kommer behöva köpa en sk. Tvillingvagn, detta för att vi ska kunna välja att ha båda barnen vända mot oss eller ett barn vänt framåt och ett barn vänt mot oss- köper man en syskonvagn så måste ett barn sitta framåt och ett barn ligga i liften, när Bebisen sen ska börja sitta upp så måste den börja direkt med att sitta framåt vilket jag inte tycker känns helt okej...
Det är bra för barnen att sitta bakåtvända i början, dels för att det känns tryggare för mig att ha bra uppsikt och dels för att det minskar intrycken för barnet under promenader!

Jag vill även ha en vagn där de sitter brevid varandra istället för på rad eller under varandra, vilket verkar vanligare och vanligare idag- anledningen till att jag inte vill ha en sån vagn är att dels så förlorar man uppsikten över barnet [om de sitter under varandra] och dels så blev vagnen väldigt tung när den skulle upp över tex. trottoarkanter och liknande [när de satt på rad och det tyngre barnet satt främst].

Så mina krav på vagn gör ju att det inte finns så många att välja på- den vi har valt kommer iallafall från SEGR och är en ny vagn, som heter B.O.Z.Z Tvillingvagn All round och innehar alla de funktioner som vi eftersöker!


Liggdel köps till samt att de båda sittdelarna kan vändas separerade från varandra

Kommentarer
Postat av: ♥ Erika - Mamma till två små ♥

Gott nytt år & god fortsättning önskar jag fina dig kram

2011-01-01 @ 16:23:38
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Hanna

En sån hade jag gärna också haft till våra killar, men av utrymmesskäl så fick det bli en phil and ted, för det var den enda som fick plats i vår hall... Sen är den ju smal och smidig och man kommer fram överallt här i Stockholm...

2011-01-01 @ 17:18:28
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Sofie

fin vagn, hoppas ni blir nöjda

2011-01-01 @ 17:44:15
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0