Upptagen dag!

Dagen idag har verkligen varit krävande...psykiskt...!

Flertalet samtal har ringts, lagtexter har lästs (haha, "lagtexter har skrivits" höll jag på att skriva- det hade ju iofs varit underbart att skriva sina egna lagar...), anteckningsblockets sidor har fyllts och kalendern har nästintill fulltecknats...

Nu är N på firman och skriver ut de lagtexter som jag fick tips av ASADHD-pappan och skulle handla med sig något ätbart påvägen hem- om jag får gissa så kommer han inte hem förrän ganska sent...när han väl är på firman är det många som drar i honom och han blir en liten Alfons som ska-bara.

Fick prata med en jättebra kvinna på Komunen som förklarade exakt vilka krav jag kan ställa på en komunal förskola, att det finns pengar som varje rektor tilldelats som är öronmärkta för barn med specialla behov (något som E's rektor inte alls nämnt utan enbart hänvisat oss till Landstingets resurser) och hon sa även att det var en självklarthet att jag skulle få de intyg jag behövde för att miximera chansen till att få vårdbidraget som jag sökt.
Blev så glad att jag höll på att börja grina i telefonen av tacksamhet...

En sak som gör mig orolig inför mötet imorgon är att när E hämtades idag så frågade jag E's kontaktpersonal om hon skulle närvara på mötet imorgon och fick till svar "Ja, men det var väl inget speciellt mer än ett litet informationsmöte va?" - blev så paff att jag inte hann komma på något bra svar utan sa bara "Nja, lite mer än så var det väl..." och sen så kom det andra föräldrar så det blev inte mer sagt om saken...

Undra vad rektorn har sagt till E's personal- det är ju inget informationsmöte ! ! !

Dessutom har jag, sedan länge, haft en inbokad kontaktdag så den kan ju bli intressant- dessutom är det NALLEKALAS på dagis imorgon- vad nu det är...?


Kommentarer
Postat av: Mi

Önskar dig lycka till på mötet i morgon då. Egentligen så skulle du ha någon med dig för annars så blir det lätt du mot dom och det är inte alltid så lätt. Kramar!

2010-10-26 @ 19:54:17
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Postat av: kraaam/Åsa

Intressant och fin blogg du har.

Önskar dig lycka till imorgon och vad jag förstår så kämpar du i motvind så jag hoppas det löser sig till det bästa för dig.



Kram

2010-10-26 @ 22:48:45
URL: http://kraaam.bloggspace.se
Postat av: Linda

Lycka till på mötet idag!

Mina söner har visst oxå en nalledag idag på dagis:)



Kram

2010-10-27 @ 10:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0