Sopan

Imorse såg jag i tidningen (gårdagens tidning, som aldrig hann läsas...) att Barnteatern Sopan kommer sättas upp i 3dagar här på en lite mindre arena.

Gick direkt in på Ticnet.se och bokade varsinn biljett till mig & E- så nästa fredag kl.10.30 kommer vi sitta på våra platser fulla av förväntan- E fullkomligt älskar att gå på teater och brukar vanligtvis sitta stilla som ett ljus och bara njuta av föreställningen!

Hoppas Sopan är bra, har för mig att jag såg den med skolan när jag var liten och tyckte om den jättemycket!



"Sopan är en smutsig liten figur som bor i skogen, utan att tänka sej för slänger hon skräp omkring sej och utanför hennes barack har det blivit en stor hemsk sophög.
Tanterna, som brukar gå sina promenader precis förbi Sopans hus, får till slut nog och begär hjälp hos Renlige Sven på miljökontoret.
Detta håller på att ställa till det rejält för Sopan som hotas av att den stora grävmaskinen ska komma och gräva bort både sophögen och hennes fina gamla barack….Sopan blir förtvivlad, hon vet ju inte att hon gjort fel och inte vet hon hur hon skulle göra för att det ska bli rätt!! Som tur är brukar barnen leka i hennes skog och när de hör hennes gråt kommer de till undsättning…
På ett roligt och medryckande sätt berättar Sopan sin historia. Publiken får vara mycket aktiv i denna föreställning som blandas med sång, musik, bus och sopsortering" 


[Jag tycker Sopan ser lite läskig ut...]




 

Kommentarer
Postat av: Britta Bloggar

Åh hoppas ni får roligt!!

2010-10-24 @ 13:37:02
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Linda Olsson

Hjälp! Jag tycker också hon ser lite läskig ut! :P



Sv; hihi, ja han är så go när han gör den där minen :P



Kramar

2010-10-24 @ 13:46:25
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Kul med barnteater, var så roligt att gå på föreställningar när man var liten.



Sv. Får kanske ta och köpa en sådan då och testa.=)

2010-10-24 @ 14:27:16
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Åh vad kul!! Ingela Öhman har jag anlitat på en barnkördag med barn mellan fem och nio år (tror jag det var). Dagen blev verkligen lyckad. Hon är sååå bra både hon och hennes musik så det kommer nog E att storgilla =)

2010-10-24 @ 15:08:53
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0