Ny diet för E & hela familjen?

Såg någon på TV4 Nyhetsmorgon igår?
Jag missade det och hittar det heller inte på tv4.se/play- det handlade iallafall om den danska Familjen Mauritson som skrivit boken Kärnfriska familj- en bok som berättar hur de, genom att ändra familjens kost har lindrat sonens diagnos Autism.

När Han fick sin diagnos var han 6år och spåddes att aldrig kunna gå i vanlig skola eller ha ett normalfungerande socialtliv- efter att familjen Mortensen har lagt om livsstil (med både ändrad kost, ändrade motionsvanor samt att de försökte skapa ett lugn i hemmet som inte funnits förut) så kan deras Autistiske son numer gå i vanligt skola och klarar detta utan dagliga utbrott eller apati (något han pendlade mellan tidigare).

Såhär säger familjen själv:
– Vi slutade våra jobb från en dag till en annan för att rädda familjen. Vi frilansade om nätterna och tränade vår son om dagarna och förändrade allt hela familjen åt och började med att röra på oss...




[Här är inslaget förresten!]



Här är hemsidan som familjen driver, jag har beställt boken och, efter att ha diskuterat med N♥ (jag känner att det krävs att båda jag & N är med på att verkligen testa det här, det kommer krävas enorma uppoffringar för oss alla) så ska vi nu köra igång med det här!

Såhär tänker jag:
1) Oavsett hur det påverkar just Autism så är det nyttigare än den livsstilen vi har nu...för alla i familjen!
2) Jag vill att vi provar allt som kan göras på naturlig väg innan vi tar ställning till all typ av medicinering för E!
3) Jag är själv mycket intresserad av kost mm. och tycker det här känns intressant för hela familjen!

Vad säger Ni?!
Är Ni med mig?!
(bloggen kommer uppdateras med flitiga rapporter om hur det går för oss!)





Såhär ser boken ut:


Och den kan beställas på följande ställen --->
Bokus 189kr (Bokusbloggen har skrivit ett inlägg om boken, det finns här!)
Adlibris 189kr




Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag har en bekant som har en son med ADHD. De bodde i USA för ca 30 år och de fick rådet av sin läkare att ändra kosten. Hon tyckte att det blev bättre. Så jag tycker att ni ska testa att ändra kosten.

Sv: Jag arbetar som utbildningssamordnare på ett informationsföretag inom byggbranschen. I det ingår bl a att stärka vårt varumärke ute bland högskolorna som t ex att ha ett öppet hus på arbetet. Jag har ett oerhört stimulerande och roligt arbete =)

Ha en fortsatt underbar helg

Kramar

Susanne

2010-10-30 @ 14:53:32
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.com/
Postat av: HUSnrNIO!

Egogirl här - hur blir det med våra snacks och vinstunder (och andra mindre nyttiga saker...) när kvällarna börjar bli ljusa igen då:O

2010-10-30 @ 16:37:41
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO!

Jag igen... Är ju helt klar värt att försöka då det finns så mkt belägg på att det bara blir bättre! Förstår att du vill testa allt!

2010-10-30 @ 16:38:40
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Mi

Låter riktigt bra. Är verkligen värt ett försök.

Ha en fin lördagkväll. Kramar!

2010-10-30 @ 19:06:18
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Postat av: malin

Jag såg inslaget, mycket intressant att titta på, och jag har sett program på andra familjer som testat den dieten och barnen har blivit bättr. även en arbetskamrat skulle börja testa den dieten på sin son, vet nu inte hur det gått eftersom jag gick på mammaledighet när hon börjde.

Men jag tror den är bra :)



Hoppas ni har en mysig lördagskväll!

kramar

2010-10-30 @ 20:54:14
URL: http://tultaliten.blogg.se/
Postat av: Branka

Tycker det låter mycket klockt att ni provar allt innan ni överväger att medicinera.



Jaa kycklinglever ska var jätte bra att äta. Men det har en egen smak inte som resten av kycklingen. O så är konsistensen helt annorlunda.

Jag rekomenderar det starkt. Älskar den mat rätten!



Kommer att lägga upp den under veckan-vet inte vilken dag det blir men lovar att göra det!



Hoppas du har en härlig natts sömn och en fin måndag!



Kram Branka

2010-11-01 @ 00:10:00
URL: http://brankas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0