"Mamma, jag kan inte..."

Skrev i förra inlägget att E oftast säger "Jag kan inte..." när det kommer till något nytt eller något svårt-
det har, enligt den barnöverläkare som vi träffat, att göra med hans Autism-diagnos (vilket är av den lättare varianten).
När människor i vanliga fall gör saker så finns det en skala 1-10 där 10 är att man utför saken perfekt in i minsta detalj (och hur ofta gör man det egentligen?) och 1 speglar jag-kan-inte-stadiet.

För E, och andra barn med samma diagnos, finns inte steg 2-9 på skalan, antingen kan man en sak eller så kan man den inte...och är man 5år så kan man oftast inte saken...För honom ska allt vara perfekt eller så gör han dem inte alls, om man inte pushar honom och det är det som krävs- tyvärr har de inte möjlighet till det på dagis så nu gäller det att tjata, kämpa, diskutera och förklara för Landstinget så de ger honom en specialpedagog, iallafall några timmar i veckan!

Suck, alla dessa samtal tar livet av mig snart- tyvärr är många av dessa människor lika lätta att prata med som en vägg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0