Jag = en övertrött och tröttsam människa...

Ikväll är verkligen inte en av de bästa kvällarna!
Jag är övertrött, efter två nätter med nästan ingen sömn och ingen sömn under dagen idag trots att jag var ensam... Det är som att jag inte kan somna- skrev i ngt inlägg om att LillaA var övertrött och inte kunde somna...nu vet jag hur det känns!

Suck, massa tankar far runt i huvudet- massa samtal att ringa, ska leta upp en bra skola åt E (jag tycker han är för intelligen för att gå på en särskola, det är inte en bra miljö för honom då de flesta där har betydligt större svårigheter än han har...och dessutom är många av barnen utåtagerande och det vill jag inte att E ska utsättas för då han är extremt känsligt för sånt!), måste ringa och boka tid på MVC för koll av Mini-i-magen, måste ringa Försäkringskassan, måste ringa försäkringsbolaget, måste ringa snickaren som ska fixa våra tak... Jag o-r-k-a-r inte!

Varför måste jag ringa alla för?!
Jo, för att E är min son, för att jag tar på mig allt och för att jag inte litar på att ngn annan gör saker lika bra som jag och för att jag har ett enormt kontrollbehov!

Om jag blir trött på mig själv?
Ja, enormt trött- ofta!

Känner hur orken fullkomligt rinner ur mej på kvällen när N äntligen kommer hem, lassar över allt på honom- tyvärr gärna med ngn elak kommentar om att han kommer sent / inte handlat / inte bry sig...är det ngn det är synd om så är det han...! Jag är, just nu, en fruktansvärd sambo som ställer krav höga som Kebenikaise, som skäller som en kamphund och som munnhuggs som en varg...

Stackars N!
Stackars LillaA!
Stackars E!
Och Stackars mig!


Kommentarer
Postat av: Erika

Tack!



Kikar absolut in här igen :)

2010-10-12 @ 23:48:21
URL: http://dumman.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej kära Du!

Äntligen kunde jag komma in på Din blogg..?! :-)

Tusen tack för Dina rader hos mig, det värmde!

Känner så väl igen mig i allt Du beskriver i inlägget här - en massa måsten, alla dessa telefonsamtal och byråkrati... Det är oerhört tröttande, men samtidigt så vill man som Du också säger fixa det själv eftersom man inte litar på att någon annan fixar det - framför allt inte då det gäller barnen!

Allt gott till Dig, hoppas Du fått sova lite!

Många kramar,

Anna.

2010-10-13 @ 06:59:50
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kämpa på! Det är säkert bara en tillfällig svacka. Drick mycket kaffe och försök få frisk luft. Fasar redan själv för tiden med småbarn, jag är sååå beroende av min 8 timmars nattsömn! Ha en bra dag

2010-10-13 @ 07:15:29
URL: http://hannafinne.blogspot.com
Postat av: Theres

Jag är exakt som dig! Tar på mig allt eftersom det inte blir gjort annars. Det dumma är att det oftast inte blir det heller, och om det blir det är det efter ibland dagar av tjat..! Väldigt tröttsamt det också så då är det lika bra att göra det själv.



Fin blogg! Lägger kanske till dig i en blogglista på min blogg om det är okej? Om jag kommer på hur man gör haha.

2010-10-13 @ 07:28:12
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Oj, kunde nästan ha varit hemma hos mig, hehe :)

Jag gör allt själv också för att jag vet att det blir gjort då! Lite jobbigt att ha ett sånt kontrollbehov emellanåt faktiskt.

Jag förstår att det är jobbigt för dig och det är synd om dig!

Kramar om

2010-10-13 @ 08:33:03
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Postat av: Sofie

har han ingen begåvningsnedsättning ska han absolut inte gå i särskola, han har ju dessutom rätt till assistent och stöd även om han går i en vanlig klass.



försök om det går hitta en skola som har erfarenhet från elever med autism sens tidigare, lättare och kunskap och förförståelse finns.



from 2013 kommer dessutom barn med "bara" autism inte ha rätt till en placering i särskolan längre utan för att man ska få det kommer det att krävas att man även har en begåvningsnedsättning, och att byta skola om två år är inte direkt en lysande idee, då ha säkerligen har kommit långt efter sina jämngamla som går i vanlig klass. Dessutom är ju sådana förändringar mycket svåra för barn med autism



lycka till!!!

2010-10-13 @ 17:09:03
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0