En tankeställare...

...har verkligen fått mig en tankeställare idag- vet inte hur jag ska göra med bloggen!

Anledningen till att blogga om just det här, att blanda fakta, inlägg om just handikappet och vanliga inlägg om livet var att visa hur det kan vara- att visa att vi lever ett vanligt, normalt liv och att visa hur det egentligen är på riktigt!

Att skapa förståelse för barn med liknande diagnoser- att de inte ska ses som det-jobbiga-barnet-i-klassen utan att de ska bemötas med respekt och bemötas som de intelligenta individer som de är!
Meningen var även att visa att det inte är the end of the world att ha ett barn med en diagnos, att det är samma barn och att det är samma känslor och betydelsen av att älska sitt barn kravlöst!

Meningen var även att visa hur jobbigt det kan vara, hur frustrerad man kan känna sig som mamma men samtidigt visa hur underbara barnen är och hur de utvecklas och hur fantastiska de är!

Samtidigt så är det kanske naivt att skriva på nätet och hoppas kunna vara anonym, jag bor i ett ganska litet samhälle där saker sprids snabbt och alla-känner-alla.

Anledningen till att jag vill vara anonym är inte för att jag skäms eller för att jag tycker det är pinsamt med en inte-perfekt-son utan helt enkelt för att det överallt finns osmarta människor, människor som skulle göra livet svårt för E och som skulle vilja trycka ner honom och som skulle se ner på honom!

Men samtidigt är det just det synsättet som jag vill få bort- och kanske, kanske kan min blogg hjälpa till lite...

Men just nu vet jag inte alls!

Kommentarer
Postat av: Fröken M

haha... och hur länge fick jag tjata för att du skulle gå med ?? ;)

2010-10-14 @ 19:57:23
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M

haha,,, nä, jag vet inte alltid bäst men just i det fallet VET jag att det är bra skit - gratis är gott!!

jag tycker du ska gå på magkänsla, det brukar bli bäst så :)

Kram

2010-10-14 @ 20:23:34
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Ja du det är inte lätt! Gör det som känns bäst för dig och din familj.

Kramar

2010-10-14 @ 21:31:03
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker du ska följa ditt hjärta!



Min sambos "plast" bror är autistisk och det är ju inte ett handikapp som syns...

Nu vet jag inte hur svår autism E har, men det är inte lätt att leva med ett handikapp...

Och jag tror/hoppas din blogg hjälper andra mammor/pappor.



Jag tycker iaf att din blogg är mycket intressant att läsa!

Kramar

2010-10-14 @ 22:00:03
URL: http://tultaliten.blogg.se/
Postat av: Melanie

Säger som ovan, du vet innerst inne vad som känns bäst. Inte lätt att vara anonym på nätet, många som man känner läser ju varandras bloggar osv. Jag visste ju att det var just du, eftersom jag vet vem du är sedan innan. Det var inte svårt att lista ut;) Men ja, följ hjärtat och gör det som känns bäst!

2010-10-15 @ 07:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0