Barnmat: Fiskkaka

Idag har jag provat ett nytt recept på mat till LillaA- nämligen fiskkaka!
Det låter, och ser, lite skumt ut men efter att LillaA provsmakat den första biten tillsammans med dillsås
och potatismos så blir den med beröm godkänt...

Det här är verkligen ett tips till alla föräldrar som vill prova att laga egen mat till barnen, enklare än såhär kan det inte bli!

Fiskkaka från 8månader
400gr fisk (jag tog färsk torskfilé men det går nog med vilken fisk som helst och fryst med)
2dl grädde
3 ägg
2msk potatismjöl

1) Kör fisken i mixern/matberedaren
2) Blanda i övriga ingredienser och mixa till en slät massa (blir typ som tjock sås)
3) Häll i en 1.5liters avlång smörad form (sån som man tex. gör sockerkaka i, gärna i teflon)
4) Grädda i ugnen (grader avser vanlig ugn, vi har varmluftsugn men jag tog bort varmluftseffekten för att kunna följa receptet) 200grader i 40-50minuter
5) Skiva upp och frys in! (jag gjorde 10skivor och en sån skiva var lagom till LillaA men hon äter ganska mycket...) 

Ja, det ser nästan ut som en sockerkaka...!


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO!

Men N:s tanke var fin - även om kl var 14.00 ha ha L skulle nog gärna tackat ja... Fiskkaka var ett nytt ord för mig. Om den nu ser ut som en sockerkaka så har du ju ngt att bjuda på till kaffet nästa gång... :D

2010-10-30 @ 16:33:35
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0