Uppdatering: Kärnfriska Familjen!

Insåg igår att det var jättelängesen jag uppdaterade kring den nya kosthållning vi skulle ha i familjen!
Så nu gör jag det...

Som Ni kanske kommer ihåg så skulle vi ta bort allt rent vetemjöl [vilket innebär att tex. dinkelmjöl är ok], allt socker samt allt mjölksocker- detta för att försöka dämpa E's diagnos!

Hur har det då gått?
Jag måste säga att jag tycker det gått bra!
Det är inte så svårt, det enda som är svårt att undvika är just socker- dels för att det är socker i det mesta [ketchup, makrill, kaviar, krossade tomater- allt!] och dels för att E är stor nog för att vilja ha lördagsgodis.
Men vi kämpar på och jag kan [stolt] säga att E har inte fått ngt socker alls sedan vi började med hans diet!
Många produkter finns ju som sockerfria [om man letar] och lördagsgodis har blivit till torkad frukt, chips och popcorn- det har faktiskt gått ganska lätt trots allt!
E är förstående för att han måste prova, även om han inte riktigt förstår varför...

Men, om sanningen ska fram så har INTE JAG HÅLLIT DEN NYA DIETEN!
Jag äter godis ibland, jag äter glass i stora lass och jag lagar mat med fel produkter om det är till enbart mig & N...

Dåligt?
Ja!
MEN- jag är alldeles för körd-i-bott för att orka just nu, jag vet att jag borde och jag vet att jag kommer göra det men just nu o-r-k-a-r jag inte!
Helt ärligt så är det just en kopp kaffe och en chokladbit under eftermiddagen som gör att jag orkar fram tills att N kommer hem... Tragiskt men sant!

Men som sagt, E's diet har vi aldrig fuskat med och det, får just nu, räknas som det viktigaste!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker att du är stark som orkar med allt som det är, lägg inte på ett dåligt samvete för att du inte sköter kosten på det sättet du tycker skulle ha varit optimalt. Huvudsaken, som du skriver, är ju att E följer dieten om han mår bättre av den. Och den delen sköter du ju så ALL CRED till dig för det!



Belasta dig inte för hårt nu. Tänk på dina barn och bebisen i magen - en överstressad mamma gör ingen lycklig.



Kram!

2010-11-28 @ 22:57:05
URL: http://www.lisabogren.se
Postat av: Emma

Va duktig du är! Socker är ju verkligen inte lätt att undvika!

Klänningen blev toppen, vet inte hur jag lyckats glömma bort den, men snittet gör att jag ser lite smågravid ut, så på julfesten får det nog bli en gördel iaf. Ser ju inte så snyggt ut med en "gravid" kvinna med en drink i högsta hugg! Haha! ;)

2010-11-28 @ 23:22:59
URL: http://emmasgarderob.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

Skönt att det funkar bra med hans mat i alla fall :D

2010-11-29 @ 02:03:22
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0