Sockersuget...

...jag har efter två dagar helt utan socker insett vad extremt sockerberoende jag faktiskt är!
På kvällen är jag sjukt sugengodis, kakor, glass- ja, jag tom. tänkte på att det vore gott med såndär smör/sockerblandning som man använder när man bakar (Ni vet, den som alltid ska vispas poröst)... Hur sjukt är inte det?

Ikväll hade jag som val att åka till ICA och köpa frukt (hallå, borde inte N göra det- kan inte det här räknas som preggo-cravings?) eller gå och lägga mig- jag var så sjukt sugen på socker att jag inte klarade att vara uppe....huvudvärken kom med besked och humöret var inte det bästa...
Åkte till ICA, köpte mango, bananer & physalis- så nu blir det fruktsallad...jag klarade tillochmed att undvika hyllan med KesellaVanilj...

Tror Du att Du är sockerberoende?
Nej, jag trodde inte det heller...


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO!

Hmmm, det är meningen att "jan" under 2007 ska vara ljusgrått eftersom det den månaden inte existerar ngn bloggning i arkivet för då hade jag inte börjat men även årtalet ska ju ha den färgen:S Detta måste fixas men inte ikväll... Är astrött och nu är DH slut så nu borde jag gå och lägga mig...

2010-11-02 @ 22:02:29
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Frida

Vinnare i ”dagens blogg” är utsedd! Kika in på bloggen för att se om du har haft turen med dig denna gång :) Om inte så kommer en super tävling imorgon som inte får missas!

Kramar, Frida :)

2010-11-02 @ 22:09:47
URL: http://jordgubbsmums.blogg.se/
Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma!

Nej vi har de väl egentligen ganska bra med hans tider. Han jobbar bara 3 dagar i rad.

Alltså: jobb ons-fre, ledig lör-sön, jobb mån-ons, ledig ons-ons (ledig vecka), så går de runt så. Så han e ju ledig varannan vecka!

Men när han jobbar e jag själv med barna!

2010-11-02 @ 22:15:05
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Malin

Umm jag provade téet för en stund sen och ehhh nja så gott var det inte. Tyckte det luktade fisk också hahaah. Men jag kommer nog dricka en kopp varje dag.

Vad tyckte du om effekten...eller fick du ens någon?

2010-11-02 @ 22:26:42
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: carola

jag är sjukt sockerberoende.

Läkaren berättade att just folk med bipolär och övriga depressioner har stort sockerbegär.

Ger oss kickarna vi behöver, sen ångest när vi står framför spegeln och då behöver vi en kick igen.



Grät här i går kväll för jar var så godissugen, tog fruktsallad och la mig sen.



Ikväll ska maken och jag på utbildnein, ska bli superskönt.

kramisar



2010-11-03 @ 07:25:10
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0