Övning pågår...

Idag övar vi på bokstäverna A & B och siffrorna 1 & 2- det innebär i praktiken att vi fyller A4 efter A4 med just de bokstäverna och de siffrorna, nästa vecka så tar vi nya bokstäver och nya siffror... Lite enformigt men dels tränar det hans DCD (heter det så...hans finmotorik menar jag iaf) och dels tränar det koncentrationen och dessutom tycker han just bokstäver och siffror är jättekul!

När detta är klart ska vi ljuda ord som börjar på just A & B...
Och sen ska vi räkna saker som det finns en och två av- kanske kan räkna mina leksaker för de finns det ju bara en av...

När övningarna är klara ska vi ta en liten tripp till IKEA (vill köpa massa nytt till sovrummet men insåg igår att iom att det kommer bli två barnsängar efter nyår så blir det inte speciellt mycket utrymma för andra saker men nya sänglampor och sånt ska vi iallafall ha!)

Och så ska jag äntligen hämta korten på barnen som fotograf-Helena var här och tog för några veckor sen- spännande! Här är iallafall en liten bild på mig och LillaA som ligger på deras hemsida- kika på den om Ni vill!

Jag...idag...i en smutsig spegel...

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Sv: jag är super nöjd med våran bugaboo. Dock tror jag att tvillingvagnen dröjer lite. Det är ju alltid så i sverige. Hoppas du hittar en bra vagn. Lycka till! Kram

2010-11-11 @ 12:17:10
URL: http://ackadacka.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Lika fin som alltid ! Hoppas ni får en trevlig ikea tur ! Dit borde jag oxå åka men har en viss förmåga att skjuta på det.... Jag ska ju trots allt bara ha en murgröna och lite ljus ;)

Kram

2010-11-11 @ 12:53:13
URL: http://frokenmela.se
Postat av: sofie

låter som ni kämpar hårt med övningarna, kul att E tycker det är roligt, går ju så mycket lättare då.



ha en fin dag

2010-11-11 @ 14:13:01
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Va snygg du är!

2010-11-11 @ 23:44:22
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0