Maten idag måndag v44

Frukost: E åt frukost på dagis men den var gluten- mjölk- och sockerfri. Jag och N åt havregrynsgröt (blää!)
Mellanmål: Frukt
Lunch: Omellet med kryddor och skinka
Middag: Lax med kokt potatis (blev kokt potatis då jag inte tyckte att mos gjorde på havremjölk verkade så lockande...), örtsås & grönsaker

Middagen blev jättegod faktiskt, det var ju såsen jag var mest orolig för men E bad tom. om mer sås och verkade inte alltför ledsen över att ketchupen fattades- efteråt sa han "Maten var faktiskt god idag, Mamma"...
Hmm, vet inte hur jag ska tolka det där faktiskt:et men det var ju iallafall bra att Han gillade maten!

Idag har det gått bra med maten, jag har varit mätt och känt mig inspirerad att inte äta socker men nu kommer det svåraste- en TVkväll utan något sockrigt tillbehör...

Den som säger att frukt är godis- har nog aldrig smakat godis...


Kommentarer
Postat av: Sofie

kul att det funkat bra än så länge, hur går det för E med dagismaten, gör de specialkost till honom?

2010-11-01 @ 20:50:32
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 31

Ja visst är det fint. Det känns rejält och härligt också, så jag tror att jag rekomenderar det, trots att vi ännu inte sovit i det :D

2010-11-01 @ 21:54:12
URL: http://madeleiene.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack. Skönt att höra lite uppmuntran. De flesta av mina kompisar flyr fältet nu. vad roligt. Håll utkik om 2-3 veckor då symptomen borde komma. Tycker det borde vara förbjudet för pappor att jobba kvällar. Skulle vara så skönt att ha kvällarna ihop.

Kram, Therese

2010-11-01 @ 21:59:33
URL: http://thereserunbom.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Sv. Det tror jag absolut att det blir. :-)

2010-11-01 @ 22:07:09
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej

2010-11-02 @ 22:41:43
URL: http://!
Postat av: Lisa

Hej!



Jag är en helt ny läsare som hittade hit ikväll och fastnade för ert nya livsstilsprojekt. Jag tänker mycket på kost, men har inte karaktären eller orken att förändra något. Pratade med en granne vars dotter har blivit allergisk mot E-ämnen så de får tänka mycket vad de äter och även om de tycker att det är kämpigt så tycker de definitivt att det är värt det för att slippa alla kemikalier! Jag tänker lite i samma banor, plus att jag vet att jag är sockerberoende och inte vill att mina söner ska bli det. Får se om jag hakar på detta, ska kolla in boken! :)



Och dessutom ville jag berätta att när min yngsta son (nu 10 månader) var 6 veckor så blev han diagnostiserad med mjölkproteinallergi. Jag, som ville fortsätta amma, blev tvungen att hålla en strikt mjölkfri kost (inte bara laktosfri alltså). Matintresserad som jag är hann jag blogga i alla fall några mjölkfria recept på min receptblogg innan allergin försvann (!) vid 6 månader, kolla gärna där om du vill. Jag bytte ut alla mjölkprodukter mot havreprodukter (soja fick ag inte äta för då kunde han bli överkänslig mot det också) och det gick ALLTID jättebra! Det enda som inte funkade var att dricka den istället för mjölk. :) Jag bakade som vanligt, lagade våra vanliga rätter och ingen märkte någon skillnad. Våga prova tex potatismos, det är ingen skillnad, lovar.



Lååång kommentar när jag egentligen bara ville säga hej och heja! :) Stort lycka till! Jag ska följa er med spänning!



Hälsningar Lisa

2010-11-02 @ 22:48:20
URL: http://www.lisabogren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0