En ledig tisdag!

Idag är E ledig från dagis, vi ska nämligen till hans doktor på besök idag på förmiddagen
och då blir det onödigt rörigt att gå till dagis en kort stund och sen bli hämtad!
Idag ska doktorn undersöka hans mage, han har sedan länge tillbaka varit otroligt hård i magen så idag ska det kollas upp ordentligt- för nu har vi verkligen försökt allt här hemma... Men han är ju pigg och äter bra så det är nog ingen fara...
Har förberett honom på vad ett läkarbesök går ut på...får se om det hjälper men han verkar väldigt peppad på att vara duktig!

Undertiden är Mamma här och passar LillaA och idag fick E välja lunch så då blir det pizza här hemma, det fanns faktiskt en speciell pizzabotten som passar in i hans diet!

Är tillbaka efter lunch och då ska jag berätta mer om föreläsningen igår!

[Gick upp 06.30 idag, hur härligt är det inte att hinna duscha, äta frukost, läsa tidningen och dricka kaffe med N innan barnen vaknar och vardagsbestyren tar vid?!]



Alla bloggare (nästan) har dagens-outfitbild, iom att mina sk. outfits alltid består av grötfläckiga tunikor så är det kanske inte direkt en ämneskategori jag ska satsa på...men idag gjorde jag iallafall en ny twistfrisyr...
sen insåg jag att svart hår inte gör sig speciellt bra på kort- men kika här om Ni vill se hur det serut/ska se ut (alltså, Ni får klicka på filmlänken i inlägget så kommer Ni till Syster-Farhman som visa hur man gör)!


Kommentarer
Postat av: Theres

Nej, nej! Så är det inte. Med varningar menar jag att de som bloggar ofta skriver "Den som inte tål att höra...." eller "Varning, nu kommer ett inslag som inte är så positivt" och så vidare. Tycker att det är så konstigt!



Jag tycker att det där med dagens outfit känns lite tråkigt och onödigt på något sätt.. Bara, jaha har du det på dig? Men det är klart att man ska göra det om man vill :D Finns dock roligare läsning enligt mig! :)



Fin blogg du har förresten :)

2010-11-16 @ 07:44:21
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Vilken härlig header du har :-D



När min äldsta son var liten och skulle till doktorn så var det ju inte så roiligt för sonen alltid, men jag gjorde det till hans dag. Han var ledig den dagen från dagis o sen efter läkarbesöket så tog vi en fika på stan. Det var alla tiders tyckte han :-D



Så jag fortsatte med det med övriga barn sen o det har verkligen uppskattats.



Ha en fin dag Kram Lisa

2010-11-16 @ 08:49:52
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Fröken M

haha.... men va tusan, hur kunde jag glömma goodiebags innehållet !? Det kommer :)

Här hemma har vi en riktig SKIT dag idag, en sån som man bara vill glömma. Sur viggo och trött/sliten mamma med huvudvärk... underbart ;)

KRAMAR

2010-11-16 @ 09:19:43
URL: http://frokenmela.se
Postat av: HUSnrNIO

Hoppas det går bra för E hos doktorn! Idag diskuterades gårdagens föreläsning här på jobbet. Var ganska många åsikter och av det blandade slaget. Detta kan vi, om du vill, avhandla när vi ses på Wisteria lane utanför våra fina villor;) Måste bara säga att det är underbart att du har din mamma som ställer upp och finns till hands så som hon gör! Avis till tusen över att jag lever vad som ibland känns totaly alone på det planet. Det där med att gå upp och äta frukost och mysa på morgonen tillsammans - hmmm. Med de barn vi har prioriteras det minsann tvärtom. Att få någon minuts extra sömn eller inte ens extra utan sömn utan bara sömn över huvudtaget ligger överst på listan. Lånt ovanför morgonmys... Ha en bra dag.

2010-11-16 @ 09:30:56
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 33

15kilo och det syns verkligen överallt, även om inte ni läsare ser det ;D

2010-11-16 @ 09:45:52
URL: http://madeleines.se
Postat av: fia

Hoppas det går som en dans hos doktorn och att förbereda är ju jätte bra att göra .

Hoppas även du får en bra dag .

kram .

2010-11-16 @ 10:15:01
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Challe! Jag gjorde också denm frillan idag efter videoklippet med Fharman! :D

2010-11-16 @ 10:37:17
Postat av: Sofie

Hoppas det går bra hos doktorn och att ni får en fin dag tillsammans.

2010-11-16 @ 10:47:37
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Mi

Hoppas att läkarbesöket går bra. Ha en fin dag. Kramar!

2010-11-16 @ 12:18:07
URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0