Sanning: Dag9

Dag 9 - Min tro
Vilken svår dagens sanning det var idag
- just det här med tro är jättesvårt!
Som en början kan jag iallafall säga att jag är döpt och konfirmerad- men dopet bestämde man ju inte över själv och konfirmationen berodde nog mest på möjligheten till att få presenter på ett relativt enkelt sätt- och dessutom var det två läger om jag inte missminner mig!
Dock är jag fortfarande medlem i svenska kyrkan...jag kan inte säga att jag är troende, definitivt inte aktiv troende iallafall men när jag för några år sedan tänkte gå ur svenska kyrkan så var det något som gjorde att jag inte vågade...något i stil med "here comes god and she is angry"...så på något sätt tror jag väl kanske...
Något gjorde ju att jag inte vågade chansa så att säga...

Dessutom, när E var (ganska) allvarligt sjuk som spädbarn så kan jag erkänna att jag bad om att han skulle bli frisk- iochför sig inte så mycket för att jag verkligen trodde att det skulle hjälpa utan för att ha testat allt...

Oj, vilket skumt svar det här blev
- jag kan inte ens beskriva själv vad tro är för mig!

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag till 100% tror på mig själv, vår familjs styrkamänniskans egen förmåga att utföra stora saker samt på evig kärlek!



Kommentarer
Postat av: Angelica

sv;

Nej vi känner inte varandra överhuvudtaget, bara pratat med varandra ett fåtal gånger i trappuppgången :D

Men verkligen jättesnällt tycker jag! Mysig liten tant =)



Kramar

2010-12-08 @ 17:14:48
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0