Frågar man så får man svar!

Fick du välja nu? Jag trodde det blev snitt efter två snitt?
Jag fick välja både den här gången och förra gången, de har sagt till mig att jag kan föda vaginalt efter att de
kollat ärret i samband med att vi gjorde KUB-testet och det hade läkt så fint att det inte skulle vara några problem! De tycker jag ska prova att föda vaginalt främst för att det är inte säkert att jag kan göra fler än 3snitt och därmed blir det inga fler biologiska barn för oss, men jag ska sterilisera mig efter den här förlossningen oavsett så just det argumentet spelar ingen roll!

Har du shoppat klart alla julklappar?
Ja, jag tror det- om jag inte dyker på något som passar någon!
Jag och E ska och köpa julklapp till LillaA [från E] imorgon eller på fredag för det har vi inte hunnit med än...


Äter du inte ris,pasta eller potatis eller coucos?
Jo, jag äter allt av det!
Om du syftar på inlägget där vi åt lax med sallad var det mycket sällsynt men just då hade bara sallad och bröd till


Vet du om de är pojke eller flicka du väntar?
Nej, det gick inte att se när vi gjorde UL:et men jag tror det är en pojk...fast jag har haft fel båda gångerna tidigare så det är säkert en tjej...

Fick du välja?
Ja, jag fick välja mellan snitt/vaginal förlossning och har till 99% bestämt mig för snitt!

Fick du några biverkningar av epidural eller vad använde du?
Första gången minns jag inte om jag fick några biverkningar men det tror jag inte, andra gången fick jag klåda i ansiktet men inte så farligt


Vart ska ni på Disney on ice?
LöfbergsLilaArena, Karlstad

Varför har man färre besök hos BM med tredje barnet?
Jag tycker också det är jätteskumt, jag vill ju ha samma koll på det här barnet som de tidigare men det var flest med E och lite färre med LillaA och nu är det ännu glesare mellan besöken- när jag frågade BM om det så sa hon att det var för att efter tre gånger räknar de med att man som mamma känner om ngt är fel... Skumt!


Var i landet bor du? Undrar om det är för vissa kommuner kanske...? [ang kejsarsnitt]
Jag tillhör Värmlandslandsting men jag vet många som blivit nekade här också, personligen tror jag de beror helt på hur man lägger fram sin önskan om ks!
Jag var påläst och sa redan innan att såhär vill jag ha det och sa att jag visste om risker/fördelar mm. så de märkte nog att det var ett genomtänkt beslut från min sida och därför försökte ingen påverka mig...



Du verkar få jättemycket hjälp av din mamma- får du det?
Ja, det får vi! Massa! Just nu är det nog min räddning!

Är Du alltid ensam med barnen?
Haha, nä- inte alltid...men N jobbar ju på vardagarna mellan 8-19 [ungefär] och när de är "i säsong" blir det betydligt längre dagar för honom! Men på helgerna är vi ju tillsammans hela tiden!

Hur känns det att inte E är N's barn?
Klart allt hade varit enklare om det var så, men det är ju ingen idé att gå och fundera över- huvudsaken är att det fungerar mellan N & E och att vi fungerar som en familj!

Hur gammal var E när N & Du blev tillsammans?
3år

Och hur snabbt blev Du med barn?
Jättesnabbt! Eller vi hade väl varit tillsammans i 4månader tror jag...

Vad har Du för utbildning?
Jag har läst ekonomi & juridik

Hur bor Ni?
I en villa på 145kvadrat [tror jag?] som börjar bli lite för liten, så vi får väl kika runt efter ngt annat längre fram!

Hur firar Ni jul iom att E har en annan pappa?
E firar Julafton med sin Pappa och sen kommer han till oss på Juldagen och efter det kommer han vara hos oss i över 1månad för hans pappa ska på semester. E firar alltid Julafton hos sin Pappa och Nyår med oss. Och vi firar Julafton med N's föräldrar och träffar mina föräldrar på Juldagen. För mig är inte själva Julafton så viktig utan det viktigaste för mig är att familjen samlas och ses någon dag men det spelar ingen roll vilken dag- för E's pappa är Julafton viktig så därför har vi löst det så!

Hur fungerar det med E's pappa och dej?
Det fungerar väl bra! Visst tycker vi olika om saker och ting men i det stora hela så kunde det varit betydligt sämre, vi pratar med varandra ganska ofta och kan samarbeta gällande E på ett fungerande sätt.

Hur fungerar det med E's pappa och N?
Vi umgås ju inte med E's pappa så de har ingen kontakt med varandra!

När ska Du börja jobba igen?
Det vet jag inte! Jag har nästan alla mammadagar för LillaA kvar och nu får jag ju nya dagar så jag kan vara hemma länge, lite beroende på hur jag känner och hur det ser ut med jobb framöver...men kortast blir det till hösten -2012

Fick Ni vårdbidrag?
Det är inte klart än...

Är Du och N gifta?
Nä, vi är förlovade men sen har vi inte kommit längre!

Hur introducerade Du N för E?
Iom att E var såpass liten så frågade han inte så mycket. N var här på dagarna och efter ett tag så minns jag att E frågade om inte N skulle sova hos oss- så då började vi med det.... E har verkligen älskat N från dag1 och de fungerar jättebra ihop- jag beundrar verkligen N för all tid och energi han lägger på E och att han klarade det så fantastiskt bra trots att han inte hade ngn erfarenhet av barn innan vi träffades!

Är Du pedant?
Ganska...men det är svårt med barn...men jag vill iaf ha ordning och reda och jag hatar att leta efter saker så därför försöker jag lägga saker på sin plats...!

Ska din blogg flytta?
Ja, den kommer flyttas, antagligen i slutet av december! Kommer bli mkt bättre då jag tex. kommer kunna blöogga från mobilen! Men jag skriver mer om det när det närmar sej... Ni föjer väl med?


Kommentarer
Postat av: Linda

Kul läsning! :-)



Vi ska också se Disney on Ice i januari. Om ni hinner före oss får du berätta hur det var (tror vi går 15 januari).



Jag hade inte heller problem med att få mitt snitt beviljat. Efter vad jag hade hört och läst på nätet trodde jag det skulle vara jättetufft men det var inget snack om saken. Det är väl iofs so far det enda positiva jag har att säga om Karlstads sjukhus... Men det är ju alltid något!

2010-12-17 @ 21:27:13
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Har ni större hus på den sidan gatan;) Hörs imorgon kanske och avhandlar den där virriga... Nu - tebax till Tomten är far till alla barnen stohejjet! Hoppas du får sova hela natten längre än till fem inatt.

2010-12-17 @ 21:51:21
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vet inte om du redan svarat på frågan om vad du helst läser, men du har en award att hämta i min blogg :-)

2010-12-17 @ 23:35:52
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: emma

brukar du låta din yngsta med få smaka på gottis, typ kaka som du bakat eller något?

synd att du inte vill visa barnen, men respekterar det.

2010-12-18 @ 05:23:58
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh vilket bra inlägg. Kul att få svaren så här serverade och få lära "känna" dig lite mer!

Ha en underbar helg och givetvis hänger jag med vidare till nästa blogg

Kram

2010-12-18 @ 08:39:44
URL: http://peaz-peaz.blogspot.com
Postat av: Mira

Kul å få reda på mer om dig =)

Kramis

2010-12-18 @ 09:17:56
URL: http://www.mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0