Date Night?

Igår var, som sagt, Årsdagen av min och N's allra första dejt- och kanske enda?
Jag läste om ett par som hade date med varandra varje onsdag, då gick de ut och åt på fina restauranger, köpte dyra presenter till varandra och skaffade barnvakt till sina tre barn... Nu var ju detta David & Victoria Beckham men visst är det en bra idé?

Visserligen är det ju inget som behövs göras varje vecka och presenter och dyr restaurangmat kanske inte är något alternativ [men kommer Han med dyra presenter behöver man ju inte tacka nej...]
Men själva tanken att ibland lämna bort barnen och ägna en kväll åt varandra tycker jag låter jättefin- även om det innebär att handla på IcaMaxi, gå på bio, se en film hemma i soffan eller storstäda så tror jag på själva idén att göra något tillsammans utan barnen!

Och mitt tips är att skaffa barnvakt ibland och bara göra enkla vardagliga saker tillsammans, jag och N brukar tex. åka och just storhandla utan barnen ibland vilket kan bli riktigt mysigt!
Annars är det ju vanligast att man skaffar barnvakt när man ska på fest...och det är ju jättetrevligt men det innebär ju inte direkt kvalitétstid med sambon.

Iallafall så var det vår date night igår för ett antal år sedan- det var egentligen inget speciellt utan vi träffades, åt och tog en kopp kaffe- det roligaste var att när vi skulle åka hem så erbjöd sig N att följa mig till min bil, jag hade lånat ut min bil till E's pappa och hade hans bil vilket var en jätteful och jättegammal bil som dessutom var begiefärgad så jag sa till N "Näe, men jag åkte buss idag" för att slippa visa upp den skitfula bilen, varpå N erbjöd sig att skjusa mig hem...
Jag hittade ingen bra anledning att tacka nej till det så jag åkte med N hem, lämnade bilen i stan, fick jättedyra böter och dessutom fick jag ta bussen in till stan dagen därpå för att hämta hem bilskrället...

Om det var värt det?
Absolut, N följde med in och stannade tills klockan 3 på natten, så vår date fortsatte hemma i soffan vilket inte var helt fel...

Min fina Grabbar- vår första Midsommar tillsammans [och då fanns LillaA redan i magen]!

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Vad gör man inte för kärleken ?

Jag och C har date-night varannan fredag då viggo sover hos mormor och morfar. Oftast ligger vi bara i soffan, äter hämtmat och kollar på film, men mysigt är det !! Kram

2010-12-20 @ 13:39:37
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0