Dan-före-Dopparedagen!

Härlig torsdag & Dagen-före-Julafton!
Började med en sovmorgon och somnade om gott till ljudet av stojjande barn på nedervåningen- jag sover alltid som godast när Barnen & N är nere och leker och jag kan somna till deras glada röster och skratt!

Nu väntar frukost och sen en helt oplanerad dag- det enda är att E ska till sin Pappa ikväll och stanna där över Julafton- sen kommer han hem och då E's pappa börjar det nya året med en långresa kommer E vara hos oss i 4veckor i sträck- även om han spenderar största delen av sin tid hos oss så brukar det aldrig gå så lång tid emellan att de ses... Men E brukar inte fråga så mkt efter sin pappa så jag tror att det kommer gå bra, annars får jag väl försöka förklara så gott det går!

Kan fortfarande inte förstå att det är Julafton imorgon, och jag känner inte av någon Julstress alls!
Som jag skrev i ett annat inlägg så är det ingen som förväntar sig något alls av en höggravid- så min jul innebär middagar hos släkt och familj...få julmaten serverad och glaset påfyllt...Härligt!

Det som återstår är dock att fixa iordning en smaskig efterrätt att ta med till Svärföräldrarna, pyssla klart den almanackan jag ska ge bort samt blanda iordning den löjromssillen som jag tänkte överraska med till julbordet-
men det hinns....och hinns det inte med så struntar jag i det! Jag är ju höggravid...!

Godmorgon från en MammaMorran, som inte hunnit sminka sig än- hoppas jag inte skrämmer er!



Kommentarer
Postat av: Linda

Jösses kvinna inte skrämmas så ;) Nej då du är nog alltid fin tror jag.



Hoppas du får en skön ickeplanerad dag nu! Kram

2010-12-23 @ 11:47:14
URL: http://www.linda.mustica.se
Postat av: Caroline

Härligt att läsa på en blogg att det inte finns någon julstress hos den som skriver.

Själv tar jag det bara lugnt idag, eller just nu känns det som att jag tagit det lugnt för länge ;)



Ha en fin dag!

2010-12-23 @ 11:49:49
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Tina

Visst är det skönt att inte ha någon stress inför imorgon, jag har nog kopplat bort alla tankar på att det är julafton imorgon alltså.

Slog in mina klappar igår o kände mej rätt nöjd med tillvaron :)

Hoppas din dag har varit bra!

2010-12-23 @ 21:11:15
URL: http://magnefix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0